حکیم‌زاده:‌ طرح ارزشیابی کیفی توصیفی نیازمند تأمین زیرساخت‌هاست

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش معتقد است برای اجرای طرح ارزشیابی توصیفی تغییر نگرش به خانواده‌ها و تغییر در شیوه تدریس از جمله الزامات تقویت کار است.

کد مطلب: ۶۹۵۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد

رضوان حکیم زاده در برنامه پرسشگر شبکه آموزش در خصوص چالش‌های ارزیابی در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد: ارزشیابی کیفی توصیفی ایده مترقی است و تغییر شکل ارزشیابی از یادگیری و ارزشیابی برای یادگیری تغییر پیدا کرده است.

وی ادامه داد: سؤال اینجاست که ارزشیابی برای چه هدفی دنبال می‌شود در پاسخ این سؤال باید بگوییم برای اطمینان پیدا کردن از یادگیری ارزشیابی انجام می‌شود. این مسئله به این معنا نیست که دانش آموز را در اول راه فراموش کنیم تا در نهایت ارزشیابی انجام شود. بلکه باید در فضای مشارکتی فرصتی فراهم شود که دانش آموزان بازخوردهای لازم را دریافت کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در ارزشیابی توصیفی معلم باید با بررسی نقاط ضعف و قوت دانش آموزان را به یادگیری کامل برساند و این مسئله با رویکردهای جدید آموزشی دنیا همگام است.

حکیم زاده افزود: آنچه باید اتفاق بیفتد نیازمند تغییرات متعددی نظیر تغییر در شیوه تدریس معلم، برنامه درسی با نگرش خانواده‌ها است تا به هدف تعیین شده دست پیدا کنیم.

وی در مورد آموزش معلمان برای ارزشیابی توصیفی گفت: علاوه بر اینکه برخی معلمان از سایر مقاطع برای تدریس به دوره ابتدایی منتقل شدند معلمان ابتدایی هم آموزش لازم را برای اجرای طرح ندیده‌اند و این مسئله را در بازدیدهای میدانی و گفتگو با معلمان دریافتیم. در حالی که باید محیط یادگیری با اجرای طرح تناسب داشته باشد که در طرح‌های شتاب زده این مسئله اتفاق نمی‌افتد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آمزوش و پرورش بیان کرد:‌ حدود 60 درصد جمعیت دانش آموز ابتدایی در تراکم کلاسی بیش از 30 تا 35 نفره تحصیل می‌کنند و زمانی که خواهان اجرای این طرح هستیم با چنین جمعیتی مواجهیم که در روند اجرا تأثیرگذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار