وسایل بازی پارک ها باید استاندارد سازی شود

زنجان (پانا) - مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان خواستار در اولویت قرار گرفتن استاندارد سازی وسایل بازی پارک ها و مراکز تفریحی شد.

کد مطلب: ۶۹۵۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

اسرافیل نیازی در کارگروه تخصصی استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان زنجان افزود: عدم استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس می تواند مشکلاتی را برای دانش آموزان و استفاده کنندگان ایجاد کند.

وی درخصوص استانداردسازی وسایل بازی پارک ها ،اظهار کرد: با توجه به ابلاغ موضوع استاندارد سازی وسایل بازی به تمام شهرداری ها و شهرداران باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

نیازی ادامه داد: از 180 پارک شهر زنجان، 38مورد وسایل بازی برای کودکان دارند که 22 مورد از آنها هنوز استانداردهای لازم را دریافت نکرده اند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان گفت: علاوه بر استاندارد سازی وسایل بازی باید موضوع شستشو و نظافت آنها را هم مد نظر قرار داد و پیگیری کرد.

وی با توجه به ممنوعیت استفاده از پلی استایرن در پروژه های دولتی افزود: بر اساس گزارش استاندارد، از 18 تولیدکننده پلی استایرن در این استان، 13 مورد فاقد نشان استاندارد هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان هم در ادامه این جلسه با اظهار اینکه در هیچ مدرسه ای از بخاری غیر استاندارد استفاده نمی شود گفت:هم اکنون در 151 آموزشگاه این استان با 447 کلاس از سیستم سوخت گاز و نفت استفاده می شود.

یعقوبعلی عبادی اضافه کرد: در 120 آموزشگاه با 315 کلاس از بخاری نفتی و 31 آموزشگاه با 132 کلاس از بخاری گاز سوز استفاده می شود.

وی ادامه داد: در 42 آموزشگاه در قالب 117 کلاس سیستم گرمایشی تابشی، برقی و اسپیلت استفاده می شود که گاه کنتور این مدارس توان تامین برق مورد نیاز بخاری ها را ندارد.

عبادی گفت:سوخت سیستم مرکزی گرمایشی 207 آموزشگاه در قالب 684 کلاس درسی گازوئیل است این در حالی است که 691 آموزشگاه با 3227 کلاس از سوخت گاز استفاده می کنند.

وی با ابراز اینکه امیدواریم در سال97 همه ی مدارس مجهز به سیستم گرمایشی مرکزی بشوند،افزود:اداره کل آموزش و پرورش همه ساله در تابستان جلسه ای به عنوان توجیح مدیران در استفاده از سیستم های گرمایش برگزار می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار