سرگروه داوران شعر و قصه پيش‌دبستاني جشنواره كتاب رشد:

بچه‌ها را از كودكی كتابخوان تربيت كنيم

تهران (پانا) - سرگروه داوران شعر و قصه پيش‌دبستانی جشنواره كتاب رشد بر کتابخوان شدن بچه‌ها از كودكی تاکید کرد زیرا معتقد است در این صورت آن‌ها در بزرگسالی بهره بيشتری از كتاب می‌برند.

کد مطلب: ۶۹۴۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ستاد خبری جشنواره رشد، جعفر ابراهيمي، سرگروه داوران شعر و قصه پيش‌دبستاني جشنواره كتاب رشد اظهار کرد: جشنواره كتاب رشد در كنار جشنواره كتاب كودك يا كتاب سال وزارت ارشاد مي‌تواند با انتشار ليست كتاب‌هاي مناسب به تداوم روند كتابخواني بچه‌ها كمك كند .

وي با اشاره به وضعيت كتابخانه‌هاي مدارس گفت: حاكم بودن نگاه دولتي بر مدارس يكي از مشكلات هميشگي آموزش و پرورش است و به همين دليل معمولاً كتاب‌هاي علمي و ديني وارد كتابخانه‌هاي مدارس مي‌شوند، اما گاهي مي‌توان كتاب‌هاي داستاني و شعر هم بين آن ها پيدا كرد. البته در سال‌هاي اخير نگرش تازه‌تري وارد كتابخانه‌ها شده است. در اين نگرش مديران برخي از مدارس سعي مي‌كنند از نويسندگان و فعالان عرصه ادبيات كودك و نوجوان راهنمايي و مشورت بگيرند و كتابخانه‌ها به كتاب‌هاي خوب حوزه داستان‌نويسي و شعر تجهيز كنند .

سرگروه داوران شعر و قصه پيش دبستاني جشنواره كتاب رشد ادامه داد: در كنار اتفاقات خوبي كه در برخي از كتابخانه‌هاي مدارس رخ داده، كتاب‌هاي كاربردي خوبي هم در حوزه فعاليت و سرگرمي بچه‌ها منتشر مي‌شود. ضمن آنكه در كنار آن، آثار تأليفي هم با الهام از كتاب‌هاي ترجمه شده، رو به بهبود است كه سعي همه آنها بر اين است تا بچه‌هاي پيش از دبستان را با مفاهيم اوليه مثل فصل‌ها، رنگ كردن نقاشي‌ها و ديگر مفاهيم آشنا كند .

ابراهيمي با تأكيد بر اهميت آشنايي كودكان با ادبيات تصريح كرد: من و همه كساني كه دست‌اندركار حوزه ادبيات هستيم، معتقديم كه بايد از سنين كودكي، بچه‌ها را كتابخوان تربيت كنيم تا در بزرگسالي بهره بيشتري از كتاب ببريم. در حوزه ادبيات كودك هم، آثار مناسب در دهه‌هاي اخير كم بود ولي در چند سال گذشته به نظر می رسد ادبيات پيش از دبستان هويت دوباره‌اي يافته است.

سرگروه داوران بخش شعر و قصه پيش دبستاني جشنواره كتاب رشد با بيان اينكه 75 كتاب در مجموع در بخش شعر و قصه پيش‌دبستاني به جشنواره ارسال شد، گفت: در اين دوره از جشنواره كتاب رشد، آثار قابل قبول به نسبت سال‌هاي قبل بيشتر به دستمان رسيد. در بخش قصه براي كودكان پيش از دبستان كارهاي تأليفي خوبي داشتيم ولي متأسفانه در بخش شعر تعداد كتاب‌هاي خوب بسيار كم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار