پانا گزارش میدهد/

به صدا در آمدن زنگ پژوهش در مدارس نهاوند

به مناسبت هفته پژوهش مراسم نمادینی با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش نهاوند و کارشناسان اداره در دبیرستان نمونه دولتی نیک اندیشان برگزار و زنگ پژوهش به صدا در آمد.

کد مطلب: ۶۹۴۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، کریم حمیدوند، فرماندار نهاوند گفت: موضوع پژوهش بین دانش آموزان - به عنوان اقشاری که در پی کسب علم هستند- دارای اهمیت ویژه ای است و ضرورت آن کاملا احساس می شود؛ از این رو باید حس علاقه مندی و انجام پژوهش را در بین دانش آموزان تقویت و فرهنگ پژوهش را در بین آن ها نهادینه کرد .

وی گفت: راه رسيدن به توسعه، بها دادن به علم و دانش در جامعه است و علم و دانش هم از تحقیق و پژوهش سرچشمه مي گيرد.

حمیدوند افزود: در دولت تدبير و اميد گام های بسیار بزرگی در راستای گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش برداشته شده است که در نهاوند می توان به ساخت مکان هاي دانشگاهي جديد و افزايش رشته هاي دانشگاهي اشاره کرد که به تبع آن، فعالیت های پژوهشی نیز گسترش یافته است.

هادی سلگی، مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز در این مراسم، پژوهش را کلید حل بسیاری از مشکلات کشور دانست و گفت: یکی از مشکلات جامعه ما پایین بودن سرانه مطالعه و انجام پژوهش است.

سلگی با بیان اینکه گسترش فرهنگ پژوهش در بین معلمان و دانش آموزان، از مهم ترین اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است گفت: متأسفانه تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان کم است و دانش آموزان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند.

وی افزود: یکی از مهمترین تفاوت های کشورهای توسعه یافته با کشورهای درحال توسعه این است که در کشورهای در حال توسعه فرهنگ مطالعه و پژوهش پایین است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند از عدم تمایل به انجام کارهای گروهی، به عنوان یکی دیگر از مشکلات جامعه یاد کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: وقت ارزشمند خود را با گردش در فضای مجازی تلف نکنید و با همکاری و مشارکت همدیگر در رابطه با مطالبی که در کتاب های درسی وجود دارد تحقیق و پژوهش انجام دهید؛ این کار هم باعث تعمیق مطالب کتاب در ذهن و هم باعث تقویت روحیه کار جمعی در جامعه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار