مدیرکل همدان:

آموزش‌وپرورش نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ سلامت دارد

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بر نقش موثر آموزش‌وپرورش پس از خانواده در نهادینه کردن فرهنگ سلامت تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۳۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مصطفی خزاعی در همایش نبض سلامت استان همدان با بیان این که فرهنگ سالم زیستن باید در جامعه رونق پیدا کند، اظهار کرد: آموزش و پرورش پس از خانواده بیشترین نقش را در نهادینه کردن فرهنگ سلامت دارد.
خزاعی افزود: خوشبختانه بیشترین هماهنگی در حوزه سلامت آموزش و پرورش، میان دستگاه‌های اجرایی استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال‌احمر و مجمع خیرین سلامت وجود دارد و هرگز در میان این دستگاه‌ها نگاه دو دستگاه مجزا وجود نداشته است.
وی میزان سلامت هر کشور را یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی آن کشور برشمرد و تصریح کرد: به هر میزانی که یک جامعه از سلامت روح و روان و جسم بیشتری برخوردار باشد، آن جامعه توسعه‌یافته است.
وی با بیان این که مراقبین سلامت در مدارس این فرهنگ را گسترش می‌دهند، افزود: جامعه ما به جوانان سالم و پویا نیاز دارد بنابراین توجه به این امر اساسی باید از آموزش و پرورش آغاز شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: باید تلاش کنیم از نارسایی‌ها و بروز برخی بیماری‌ها در بین جوانان پیشگیری کنیم؛ چرا که امروزه هزینه‌های درمان بسیار بالاست.
خزاعی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: اجرای طرح دادرس، کسب سه مقام برتر کشوری در جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی، پوشش 100 درصدی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم با قرص آهن و ویتامین D از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه سلامت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار