برگزاری نشست کارگروه بهبود کیفیت آموزشی سواد آموزی استان کردستان

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان پنجمین نشست کارگروه بهبود کیفیت آموزشی سواد آموزی استان برگزار شد .

کد مطلب: ۶۹۳۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،در این نشست رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، سواد آموزی را یکی از برنامه های اولویت دار عنوان کرد و بر اهتمام مدیران و دست اندرکاران به منظور پیگیری برنامه های این حوزه در سطح استان و شهرستانها و مناطق تاکید کرد .

وی یکی از برنامه ها و اقدامات مهم حوزه سواد آموزی را راه اندازی مراکز یادگیری محلی معرفی کرد و گفت : بر اساس شیوه نامه ابلاغی وزارتی این مراکز باید تجهیز و برای آموزش مهارتهای لازم آمادگی داشته باشند .

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پوشش دوره های سواد آموزی در سال جاری ، ارتقاء پوشش دوره های سواد آموزی ، انتقال و تحکیم را از برنامه های مهم استان ذکر کرد و گفت : مدیران و روسای آموزش و پرورش و کلیه دست اندرکاران باید در راستای تحقق این برنامه های تلاش کنند.

در ابتدای این نشست رمضان یوسفی معاون سواد آموزی استان از اجرای مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری با شرکت بیش از 7 هزار نفر از سواد آموزان دوره انتقال استان خبر داد و گفت : در اجرای این مسابقه ، هر کلاس یک انشا آماده می کند و در مجموع 700 انشا انتخاب و از بین آنها نیز تعداد 70 انشا برگزیده و در سطح استان مورد تقدیر قرار می گیرند .

وی با بیان اینکه تا کنون 8 مرکز یادگیری محلی در سطح استان راه اندازی شده است ، آموزش مهارتهای اساسی و حقوق شهروندی را از مهم ترین اهداف این مراکز عنوان کرد و گفت : سواد آموزانی که در این مراکز فعالیت می کنند علاوه بر حرفه آموزی ، وارد فعالیت های اجتماعی می شوند.

رمضان یوسفی با اشاره به چالش های پیش روی این مراکز ، خواستار تجهیز مراکز یادگیری محلی شد و گفت : تاکنون در سطح شهرستانها و مناطق فعالیت های موثری در این راستا و برنامه های سواد آموزی صورت گرفته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار