امام جمعه اسلامشهر:

مسئولیت در نظام اسلامی به برکت خون شهدا به دست ما سپرده‌شده است

اسلامشهر(پانا)-امام‌جمعه اسلامشهر گفت: کسانی که مسئولیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند باید دستورات خداوند و پیامبر را اطاعت کنند و آن را محترم بشمارند وگاهی مسئولینی دیده می‌شوند که اعمال آنان با نظام اسلامی منافات دارد.

کد مطلب: ۶۹۳۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، حجت‌الاسلام محمدعلی نوروزی در خطبه نماز جمعه بیست و چهارم آذر96 با توصیه همگان به تقوا، به برخی از ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) در قرآن کریم، تورات و انجیل اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های نبوت و پیامبری حضرت محمد (ص) در تورات و انجیل این بود که در بالای سرشان قطعه ابری سایه می‌انداخت پیامبر اکرم (ص) خاتم النببین است و نبوت و رهبری و زعامت ایشان تا روز قیامت ادامه پیدا خواهد کرد .

وی در ادامه با اشاره به آیه ۵۷ سوریه اعراف خاطرنشان کرد: در این آیه پروردگار عالم اوصاف هفتگانه پیامبر اکرم (ص)را بیان می‌کنندو می‌فرمایند ،کسانی که به این پیامبر ایمان بیاورند و حرمت او را پاس بدارند و ایشان و دینش را یاری کنند و از نوری (قرآن کریم) که با او نازل‌شده تبعیت کنند، این افراد به فلاح و رستگاری خواهند رسید .

امام‌جمعه اسلامشهر با اشاره به آیه ۲۷ سوریه انفال گفت: در این آیه خداوند خطاب به مؤمنان می‌فرمایند: ای مؤمنان به خداوند و رسول او و به خودتان خیانت نکنید ،حال آنکه می‌دانید خیانت بد است.

وی به مصادیق خیانت به خدا و رسول او در کلام مفسران اشاره کرد و گفت: مفسران خیانت به خدا و پیامبر را در این می‌دانند که انسان اسرار کشور و مسلمانان را نزد دشمنان فاش کند و یا با عملکرد خودش دشمنان را تقویت کندو یکی دیگر از مصادیق این است که انسان واجبات را ترک و محرمات را انجام دهد .

حجت‌الاسلام نوروزی اضافه کرد: اموال، نوامیس و اسرار مسلمانان امانت هستند، کسانی که مسئولیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند باید دستورات خداوند و پیامبر را اطاعت کرده و آن را محترم بشمارندو گاهی مسئولینی دیده می‌شوند که اعمال آنان با نظام اسلامی منافات و مطابقت ندارد، باید توجه داشت که این مسئولیت به برکت خون شهدای به دست ما سپرده‌شده است .

وی با اشاره اینکه قرآن کریم در سه آیه ابتدایی سوره تین چهار شهر مقدس در روی زمین معرفی می‌کند، گفت: بر اساس روایتی از امام صادق (ع) منظور از تین مدینه منوره، زیتون بیت‌المقدس، طور سینین مسجد کوفه و بلد الامین مکه معظمه است و در حال حاضر فلسطین اشغال‌شده ، دشمنان و استکبار جهانی حدود ۷۰ سال قبل با حمایت انگلیس این مکان را غصب کردند و مردم فلسطین را بیرون کردند و از اطراف عالم یهودی‌های را در این منطقه جمع کردند تا در سرشماری‌ها تعداد بیشتری نسبت به مسلمانان داشته باشند ولی در سرشماری‌ها مسلمانان تعداد بیشتری داشتند و اخیراً نیز رئیس‌جمهور آمریکا بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد این کار گرچه بی‌عقلی بود و نشدنی میباشد و به این دلیل قدس پاره تن اسلام است .

خطیب نماز جمعه اسلامشهر تأکید کرد: اشتباه رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل چند پیامد مثبت داشت ،یکی اینکه فلسطین را که به مسئله دوم و سوم جهان اسلام تبدیل‌شده بود، مجدداً به‌عنوان مسئله اول دنیای اسلام مطرح کردو دوم اینکه مسلمان درگیر اختلاف و جنگ بودند که این اقدام باعث وحدت و انسجام مسلمانان شد .

حجت الاسلام نوروزی در رابطه باسومین پیامد مثبت اقدام رئیس‌جمهور آمریکا برای دنیای اسلام گفت: آمریکا و اسرائیل با این اقدام در دنیا منزوی شدند و حتی هیچ یک از هم‌پیمانانشان در این موضوع با آنان همکاری نکردند .

/خبرنگار:امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار