در گفت‌وگو با پانا عنوان شد

کشف بدهی‌های جدید در شهرداری تهران

تهران (پانا) - به گفته رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، هر روز بدهی جدیدی در شهرداری تهران کشف می‌شود .

کد مطلب: ۶۹۳۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد

مجید فراهانی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به بدهی‌های شهرداری تهران اظهارداشت: در شرایط فعلی شهرداری تهران بیش از 30 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که 9 هزار میلیار تومان مربوط به پیماکاران، 18 هزار و 500 میلیون تومان مربوط به بانک‌ها، سه هزار و 500 میلیاردتومان نیز بدهی‌های تازه کشف شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بخشی از بدهی‌ها مربوط به نامه‌ها و تعهداتی است که از سوی مسئولان شهردار پیشین، به بخش‌های مختلف داده شده است از جمله دو هزار و 500 میلیارد تومانی که شهرداری به بنیاد تعاون ناجا بدهی دارد.

وی با بیان اینکه هر روز بدهی جدیدی در شهرداری تهران کشف می‌شود، گفت: روزی نیست که تعهد و یا بدهی جدیدی در شهرداری کشف نشود. یکی از دلایلی که اعضای شورای شهر خواستار شفاف‌سازی و گزارش صد روزه از شهرداری هستند این است که بدانیم شهرداری تهران چه مقدار بدهی، تعهدات، ذخایر و چه میزان املاک واگذار شده دارد. در نظر داریم وضع موجود شهرداری را احصا کنیم تا با شناخت از آنچه که از شهرداری به ارث رسیده، برای بهبود مدیریت شهری در آینده برنامه‌ریزی کنیم.

فراهانی درباره ساز و کار برای پرداخت بدهی‌های شهرداری تهران تصریح کرد:طبق برنامه ریزی های انجام شده، اولویت با پرداخت بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران است تا این حجم از بدهی‌ها پرداخت شود و راهکار حل این مشکل کاهش هزینه‌های شهرداری و افزایش درآمدهای پایدار است چرا که با وضعیت فعلی در چهارسال پیش رو نیز پرداخت بدهی‌ها امکانپذیر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار