مراسم تکریم و معارفه فرماندار درگز برگزار شد

با حضور معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، از خدمات مرتضی حمیدی تقدیر و محمد حسن فرهادی به عنوان فرماندار جدید درگز معرفی شد.

کد مطلب: ۶۹۲۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان رضوی، سید جواد حسینی در این مراسم گفت: تحرک، پویایی، نوآوری، انگیزش و مدیریت جهادی ویژگی های اصلی فرمانداران دولت تدبیر و امید در استان می باشد.
وی با گرامیداشت یاد 366 شهید شهرستان درگز اظهار داشت: اولین فرمانداری که در دولت دوازدهم در استان منصوب می شود مربوط به شهرستان درگز است و فرهنگی بودن و داشتن سابقه مدیریتی در نظام آموزش و پرورش از ویژگی های فرهادی فرماندار جدید و همچنین حمیدی فرماندار سابق می باشد.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اعلام اینکه حمیدی فرماندار سابق درگز نیز بعنوان فرماندار تربت جام معرفی شده است افزود: هر دوی این فرمانداران از مدیران موفق وزارت کشور نیز بوده اند و در هر جایی که خدمت کرده اند منشا اثر بوده اند.
حسینی یکی از دلایل جابجایی های مدیریتی را افزایش ضریب نفوذ مدیریتی دانست و اظهار داشت: اولین کار مدیر جدید به اتمام رساندن کارهای مدیر قبلی به همراه نوآوری های مدیریتی جدید است.
وی فرمانداران را نماینده عالی دولت در شهرستان ها دانست و اظهار داشت: فرماندار باید اولین فردی باشد که ازمسائل و مشکلات حوزه قلمرو مسئولیتی خود آگاه می شود و اولین کسی است که نسخه های مداخله جریانه برای رفع مشکلات می نویسد.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی؛ سیاست خارجی، امنیت، اقتصاد، آسیب های اجتماعی، مسائل فرهنگی و توسعه مشارکت نظام مند مردم را محورهای اساسی فعالیت دولت دانست و اظهار داشت: در سیاست خارجی کشورمان موفق بود. کشور ما یکی از مولفه های جدی در جغرافیایی ژئوپلوتیک سیاسی دنیا می باشد و برجام یکی از پیروزی های کشورمان در عرصه بین المللی بود.
حسینی افزود: در عرصه امنیت نیز کشور ما مثال زدنی است. علیرغم وجود مرزهای ناامن و توطئه های فراوان از سوی نظام سلطه، امنیت کامل در کشور حاکم است.
وی تصریح کرد: باید پذیرفت که در حال گذر هستیم و همسان و هم سنگ با سیاست خارجی و امنیت در اقتصاد، آسیب های اجتماعی، فعالیت های فرهنگی و توسعه مشارکت نظامند مردم پیش نرفته ایم.
معاون استاندارتحرک و پویایی را اولین ویژگی نماینده عالی دولت در شهرستان برای تحقق این سیاست ها دانست و اظهار داشت: با پشت میزنشینی ارتقاء فرهنگی و ایجاد 160 هزار فرصت شغلی ممکن نیست.
حسینی افزود: از تابستان 95 تا تابستان امسال 183 هزار فرصت شغلی معادل 23 درصد اشتغال کشور در استان ایجاد شده است.
وی تصریح کرد:160 هزار فرصت شغلی در سال جاری هدف گذاری شده است که تا کنون بیش از 150 هزار آن محقق شده است و این نشان از تلاش، تحرک و پویایی مسئولین استان است.
معاون استاندار تحرک، پویای ، نوآوری،کوشش، انگیزش و مدیریت جهادی را ویژگی اصلی فرمانداران دولت تدبیر وامید دانست و گفت: تا زمانی که در مسئولیت قرار دادیم تحرک ، جنبش و جوش و مدیریت جهادی باید ملاک کار باشد.
وی افزود: تلاش خستگی ناپذیر،تحرک و پویایی مسئولین استان موجب شده است 13 درصد صادرات استان رشد داشته باشد و تورم 38 درصدی سال 92 استان به 7 درصد برسد.
حسینی وظیفه اصلی فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت را نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی دانست و اظهار داشت : فرمانداری ها باید کمی از حالت ستادی خارج شوند، در دل مردم باشند و جلسات مکرر با اقشار مختلف مردم داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: از دیگر سو بخشداری ها باید ستادی تر شوند. در واقع بعد حاکمیتی و ستادی بخشداری ها باید تقویت شده و فرمانداری ها نیز باید بعد عملیاتی و صفی آن تقویت شود.
وی نگاه مسئولیت پذیرانه، پاسخگو، پرهیز از مسئولیت گریزی، بکارگیری همه امکانات در جهت توسعه و رفع مشکلات، نگاه تمام ساحتی به عرصه سرزمینی و مسائل شهرستانی و تکریم ارباب رجوع را از ویژگی های فرمانداران دانست و افزود: یکی از کارهایی مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد ارتقای مسائل فرهنگی است.
حسینی گفت: در راستای افزایش سرمایه اجتماعی، طرح جامع تعاملات گرم در خانواده ها در استان تدوین ودر حال اجراست. بر اساس این طرح خانواده هایی که به اتفاق فرزندان خود به مراکز ورزشی، گردشگری، هنری و فرهنگی بروند از تخفیف ٥٠ درصدی برخوردار خواهند شد.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پایان گفت: هفته فرهنگی شهرستان ها از دی‌ماه آغاز می‌شود و این هفته ها بهترین فرصت برای معرفی شهرستان‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار