گلایه‌های نماینده کرمانشاه در صحن علنی مجلس

تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در تذکر قانون اساسی از وضع نامناسب زلزله‌زدگان این استان گلایه کرد و خواستار رسیدگی هرچه بیشتر به این افراد شد.

کد مطلب: ۶۹۱۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با استناد به اصل 20 قانون اساسی در اخطاری در جلسه علنی امروز مجلس،‌ اظهارداشت: «بر اساس این اصل، حمایت قانونی از همه مردم از وظایف دولت است. در زلزله کرمانشاه ملت سنگ تمام گذاشتند اما برخی از دولتی‌ها و مسئولان تنها قول داده و عمل نکردند.»

وی ادامه داد: «کرمانشاه یکی از استان‌های مرزی کشور است. اگر در قالب بودجه و نه حرف مشکلاتش حل نشود بدانید که نارضایتی‌های اجتماعی و اقتصادی تبدیل به نارضایتی امنیتی می‌شود، این موضوع را به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی می‌گویم.»

نماینده اسلام‌آباد غرب با تاکید بر لزوم ارائه بودجه تخصیص داده شده، خاطرنشان کرد: «آقایان دولت به وظیفه خود عمل کرده و تخصیص‌های لازم را در بودجه بدهند، چه توجیهی دارد که مجلس می‌خواهد با طرحی یارانه مردم را کم کرده و به زلزله‌زدگان بدهد؟ این یک توهین است، مگر مردم کرمانشاه گدا هستند که می‌خواهید این کار را انجام دهید؟»

فلاحت‌پیشه با یادآوری دلاوری‌های مردم کرمانشاه در ایام جنگ، بیان کرد: «85 درصد مرزهای کرمانشاه را خود مردم اداره می‌کنند. آنها در جنگ سینه جلوی گلوله گذاشته و محکم ایستادگی کردند. اکنون نیز زلزله یعنی یک حادثه طبیعی رخ داده و همه عمق فاجعه را دیده‌اند.»

وی ادامه داد: «طبیعتا محروم‌ترین قشر جامعه باید جزء یارانه‌بگیران باشد. دولت‌ها در طول تاریخ یارانه را به درستی تخصیص نداده‌اند، اکنون نیز برای فرار از تعهدات می‌گویند که یارانه را کم کرده و به زلزله زدگان بدهند، مگر مردم کرمانشاه گدا هستند؟ زلزله بلای طبیعی است، دولت باید بودجه لازم را تخصیص داده و آقایان نیز به تعهدات‌شان عمل کنند.»

نماینده اسلام‌آباد غرب با اشاره به بروز برف و باران در مناطق زلزله زده، گفت: «دو شب گذشته 37 چادر مردم را باد به دلیل برف و باران برد و رییس بنیاد مسکن 48 ساعت است که موبایل جواب نمی‌دهد پس در چنین شرایطی این چه کاری است که آقایان با این طرح می‌خواهند انجام دهند؟ ما گدا نیستیم و فقط حق قانونی خودمان را می‌خواهیم.»

فلاحت‌پیشه در پایان یادآورشد: «همانطور که دولت تعهد داده و رهبری نیز مرحمت داشتند و سخنگوی دولت نیز درباره اختصاص ردیف بودجه قول‌هایی دادند باید تعهدات عملی شود. ما یارانه نمی‌خواهیم.»

پزشکیان رییس جلسه امروز مجلس در پاسخ به این اخطار، اظهارداشت: «اکنون مجلس در حال بررسی کلیات این طرح است. ان‌شاءالله این موضوع در جریان جزئیات حل می‌شود»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار