میرلوحی: تولید روزانه ۹۵۰۰ تن زباله در پایتخت

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تولید روزانه ۹۵۰۰ تن زباله در پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۱۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

محمود میرلوحی در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به هزینه‌هایی که یک کیلو پسماند تر برای هر شهروند تهرانی تولید می‌کند، اظهار کرد: با وجود قانون مصوب، مصوبات شورا و اشکالات مختلف، در جهت فرهنگ‌سازی کاهش تولید پسماند کوتاهی می‌شود.

وی در این رابطه ادامه داد: تفکیک از مبداء صورت نمی‌گیرد و روزانه ۲۵۰۰ تن پسماند ارزشمند، ضایع و غیربهداشتی می‌شود که به واسطه جمع‌آوری غیربهداشتی تولیدات ناشی از پسماند، آثار مضر زیست‌محیطی دارد.

میرلوحی با بیان اینکه سازوکار مناسب، اقتصادی و سالم در جمع‌آوری پسماند ارزشمند وجود ندارد، گفت: در این راستا از روش‌های نوین جمع‌آوری، حمل و دفع پسماند و تولید انرژی بهره گرفته شده است.


تأکید بر لزوم افزایش درآمدهای پایدار شهرداری تهران

مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با بیان اینکه فصل ارائه بودجه شهرداری به شورا رسیده است، گفت: باید ردیف‌های بودجه در حوزه درآمدی بخصوص درآمدهای پایدار نیز به شورا ارسال شود تا شورا نیز نظر خود را در این خصوص اعلام کند.

وی ادامه داد: از آنجا که رویکرد شورای شهر در برنامه پنجم توسعه و گسترش منابع پایدار ناشی از عوارض و بهای خدمات است، این رویکرد مستلزم بحث‌های کارشناسی و فنی در شورای شهر تهران است. لذا لازم است شهرداری با فوریت نسبت به ارسال لوایح مرتبط اقدام کند تا در صحن شورا و کمیسیون‌ها زمان کافی جهت بررسی، اعلان نظر و تصمیم‌گیری وجود داشته باشد.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تأخیر در ارسال لوایح، عوارض و بهای خدمات، پیش‌بینی منابع و درآمدهای ناشی از این مصوبات، بودجه ۱۳۹۷ را با چالش مواجه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار