آموزش‌وپروش سیستان‌وبلوچستان: هیچ کلاسی در کنارک در فضای باز دایر نیست

تهران (پانا) - آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه آفتاب یزد مبنی بر تشکیل کلاس درس در فضای باز یک روستا جوابیه‌ای منتشر کرده است.

کد مطلب: ۶۹۰۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در این باره اعلام کرد: روستای همت آباد شهرستان کنارک دارای دو آموزشگاه با آمار مقطع ابتدایی ۱۵۸ نفر و متوسطه اول دخترانه ۵۱ نفر است. این روستا دارای یک مدرسه سه کلاسه است و به منظور تامین فضای آموزشی مورد نیاز یک واحد مسکونی نیز از سوی شورای اسلامی روستا به آموزش و پرورش واگذار شده که همین کلاس های آموزشی به صورت دوشیفت در این دو مکان برگزار می شود و بنا بر اظهارات مدیر آموزش و پرورش شهرستان کنارک هیچ کلاس درسی در فضای باز تشکیل نمی شود.

با توجه به جمعیت دانش آموزی این روستا، فرآیند ساخت پروژه ی مدرسه ای شش کلاسه با همت منطقه آزاد چابهار در روز های آتی در این روستا آغاز می شود و این بدان معناست که وضعیت فضای آموزشی این منطقه مورد توجه اداره کل محترم نوسازی مدارس ومجمع خیرین مدرسه ساز استان بوده است.


آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به مدد توجه رسانه ها و اقداماتی که در دستور کار خود قرار داده طی چهار سال اخیر رشد ۵ برابری خیرین مدرسه ساز بومی و غیر بومی را به خود اختصاص داده و افزایش بیش از ۱۰۰۰ واحد آموزشی طی این سالها حجم بسیاری از مشکلات فضای آموزشی استان را مرتفع کرده است اگرچه هنوز تا رسیدن به نرم فضای آموزشی کشور فاصله ی معنا داری داریم .


با توجه ویژه دولت تدبیر و امید یک ردیف بودجه خاص مدرسه سازی به این استان اختصاص داده شده و همت دولت و خیرین مدرسه ساز روند مدرسه سازی را
تسریع داده به گونه ای که از 600 پروژه ی در حال احداث فعلی 400 پروژه توسط خیرین مدرسه ساز در حال ساخت است.


بی تردید برای جذب حجم عظیمی از بازماندگان از تحصیل که از آن به عنوان یکی از پاشنه آشیل های نظام تعلیم وتربیت یاد می شود ناچاریم تا از فضاهای اجاره ای و یا واگذاری که توسط مردم فهیم استان در اختیار این نهاد قرار می گیرد استفاده کنیم.


ضمن قدر دانی از همراهی رسانه ها در مشارکت برای رفع معضل فضای آموزشی در استان انتظار می رود انعکاس مطالب به واقعیت ها متکی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار