رییس سازمان نوسازی مدارس کشور:

3600 کلاس درس استان کرمان نیازمند تخریب و بازسازی هستند

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 3600 کلاس درس استان کرمان نیازمند تخریب و بازسازی و 4800 کلاس هم نیازمند مقاوم سازی هستند این موضوع با توجه به زلزله خیز بودن این استان باید در اولویت قرار گیرد.

کد مطلب: ۶۹۰۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارشپایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدتقی نظرپور در جمع کارکنان فنی مهندسی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، با تاکید بر اهمیت دقت نظر مهندسان و ناظرین حوزه مدرسه سازی گفت: مقاوم بودن کلاس های درس، باید به عنوان یک دغدغه در اولویت حوزه کاری مهندسان و ناظرین قرار گیرد.
وی افزود: 3600 کلاس درس استان کرمان نیازمند تخریب و بازسازی و 4800 کلاس هم نیازمند مقاوم سازی هستند این موضوع با توجه به زلزله خیز بودن این استان باید در اولویت قرار گیرد.
۱۶ درصد فضاهای آموزشی استان کرمان نا ایمن است
نظرپور اظهار داشت : در مجموع ۱۶ درصد فضاهای آموزشی استان کرمان نا ایمن است و ۱۸ درصد دیگر نیز از استحکام لازم برخوردار نیست.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین با اشاره به اینکه متوسط سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کشور ۵/۱۶ متر مربع است، گفت : این میزان در استان کرمان ۴/۹۴ متر مربع می باشد که نیازمند ساخت ۱۰ هزار کلاس درس جدید است.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود : علاوه بر لزوم تخریب و بازسازی و مقاوم سازی کلاس های نیازمند این امر ، برای ساخت ۱۰ هزار کلاس درس جدید به ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
تاکید به اهمیت جذب مشارکت های مردمی
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت جذب مشارکت های مردمی و استفاده از پتانسیل های موجود در بخش خصوصی در هر استان تصریح کرد : امر مسلم این است که با تکیه به اعتبارات دولتی نمی توان به شرایط مناسب و استاندارد از نظر دارا بودن فضاهای آموزشی در کشور رسید‌.
این استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد : با تبدیل شدن واحد مشارکت‌های مردمی به معاونت در ادارات کل نوسازی مدارس استانها این بخش بتواند بیشتر از پیش فعالیت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار