پیش بینی تولید750 هزار تن گندم از مزارع آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری در شرایط نرمال 750 هزار تن گندم از مزارع استان تولید شود.

کد مطلب: ۶۸۹۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده افزود: در سال زراعی جاری تاکنون در مجموع 342هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم دیم و آبی پاییزه رفته است که از این میزان سطح کشت شده در حدود 83 هزار هکتار گندم آبی و 259هزار هکتار گندم دیم است .


وی از توزیع 18 هزار و 600 تن بذور اصلاح شده به زارعان در سال زراعی جاری خبر داد و اظهارکرد: همچنین در این راستا 31 هزار و 40 تن کود پاییزه در بین کشاورزان توزیع شده است.


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به کشت مکانیزه کامل در سطح 251 هزار هکتار ازاراضی زراعی استان اضافه کرد: در این زمینه 97 عدد آزمون خاک به صورت کامل و 350 عدد نیز نمونه گیری بدون میکرو انجام شده است.


کریم زاده ارقام گندم کشت شده آبی را پیشگام،حیدری، میهن و اروم و ارقام دیم کشت شده را نیز سرداری، آذر2، هما و باران عنوان کرد و افزود: در سال زراعی جاری دو هزار و 340 میلیون اعتبار سرمایه در گردش به گندمکاران استان تخصیص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار