آغاز اعمال تعرفه نهایی اینترنت برای همه شرکت های عرضه کننده از فردا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی اعلام کرد: تعرفه همه شرکت ها تا پایان امروز نهایی و برای فردا اجرایی می شود.

کد مطلب: ۶۸۹۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمد جواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تاخیر حادث شده در اجرای مصوبه به دلیل احقاق حقوق مصرف کنندگان بوده است.
به نوشته وی، «رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد صبح امروز جلسه‌ای با شرکت های ارائه کننده خدمات دسترسی ثابت برگزار و انطباق تعرفه اعلام شده شرکت ها با مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات بررسی شد».
وی ادامه داد: اینکه در مصرف منصفانه برای مشترکان سقف های مجزایی برای داخل و بین الملل لحاظ شود مورد تایید نیست.
«فقط باید در محاسبه شمارش مصرف نسبت یک به دو لحاظ شود؛ بدین معنا که اگر مصرف منصفانه‌ اعلام شده برای یک شرکت 320گیگابایت است مشترک می‌تواند 160گیگابایت اینترنت خالص یا 320گیگابایت ترافیک داخلی خالص مصرف کند و در صورت مصرف ترکیبی نیز نسبت یک به دو لحاظ می شود».
وزیرارتباطات افزود: مخابرات ایران به منظور رقابت بیشتر بین شرکت ها موظف شده است درخواست جابجایی مشترکان را ظرف یک روز انجام دهد تا مشترکان بتوانند سرویس دهنده خود را با کمترین دردسر جابجا کنند.

** پیشنهاد سقف سرعت های جدید در این هفته
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: بنا شد میزان سرعت مشترکان پس از رسیدن به سقف مصرف منصفانه برای همه سرویس‌ها یکسان نباشد و سقف سرعت های جدید در این هفته دوباره به کمیسیون تنظیم مقررات برای تصویب پیشنهاد شود.
وی ادامه داد: از مرور تعرفه های اعلام شده با شرایط نهایی شده بالا می‌توان تفاوت‌ها و بهبود قابل توجه نظام تعرفه‌ای دسترسی ثابت به نفع مشترک نهایی را ملاحظه کرد.
«به مرور زمان و افزایش حجم بازار، ضمن رقابت جدی تر در بازار، هزینه های تمام شده کاهش می یابد و شرایط تعرفه‌ای ارائه شده مطلوب تر و نزدیک‌تر به کشورهای توسعه یافته می شود».
به گزارش ایرنا، بیست و سوم آبان ماه امسال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار فهرستی از نرخ های جدید اینترنت ثابت در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: تعرفه های جدید سرویس های غیرحجمی از دهم آذر ماه اعمال می شود.
وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تعرفه سرویس های غیرحجمی مبتنی بر یک مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) بنا شده و سقف مصرف منصفانه در بین 18 شرکت فعال در ارائه سرویس به رقابت گذاشته می شود.
وی مصوبه جدید سرویس‌های پرسرعت غیر حجمی را مطابق جدولی دانست که امروز منتشر شده است.
آذری جهرمی افزود: شرکت ها موظفند جزییات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکان برسانند. طبیعی است که فضای رقابتی به نفع مصرف کننده نهایی فراهم است.
وزیر ارتباطات ادامه داد: این سرویس حجمی نیست و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکت ها به ارائه سرویس در حداقل سرعت پایه (128 کیلو بیت در ثانیه) تا پایان دوره ماهانه موظف خواهند بود.
وی نوشت: در مصرف منصفانه ترافیک داخلی باید دستکم 2برابر ترافیک بین الملل لحاظ ‌شود و تاریخ اجرای این مصوبه قبل از دهم آذرماه است.
آذری جهرمی افزود: دوباره تاکید می‌شود این تعرفه فقط برای دسترسی ثابت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار