اعتیاد به مواد مخدر یکی از ریشه های اصلی خودکشی می باشد

امام جمعه جغتای گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از ریشه های اصلی خودکشی می باشد که دشمن نقش اصلی را در ترویج استفاده از آن در بین جوانان ما داشته و دارد.

کد مطلب: ۶۸۹۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی اکبر موحدی پور امام جمعه شهرستان جغتای در خطبه های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع شهر جغتای برگزار شد، با اشاره به هفته وحدت و ولادت رسول اکرم، اظهار داشت: اوضاع کنونی دنیای اسلام که منجر به آوارگی مسلمین، خونریزی ها و فتنه های خانمان سوز شده است، ریشه در هوای نفسی است که انسان ها را گرفتار خود کرده است و با کنار گذاشتن اختلافات بین فرق اسلامی و کوتاه کردن دست دشمنان، این فتنه ها از بین می رود.

حجت الاسلام موحدی پور با یادآوری روایتی از امام صادق(ع)، وحدت را لازمه برون رفت جامعه مسلمین از وضعیت فعلی دانست و تشریح کرد: امام صادق(ع) عیادت از بیماران اهل تسننن، حضور در تشیع جنازه درگذشتکانشان و نماز خواندن در مساجد اهل تسنن توسط شیعیان را موجب رضایت و خوشنودی خود ابراز داشته و نماز خواندن در صف اول نماز جماعت اهل تسنن را همانند اقامه نماز جماعت در پشت سر پیامبر اسلام می دانند.

امام جمعه جغتای افزود: امیدواریم سران برخی کشورهای اسلامی از خواب بیدار شده و بفهمند که دستاویز استکبار قرار گرفته اند و منطقه را برای آمریکایی ها آماده می کنند تا از این طریق زمینه تاراج منابع مسلمین را برایشان مهیا سازند.

وی با اشاره به روز مجلس و سالروز شهادت سیدحسن مدرس خاطرنشان کرد: طبق فرمایش امام راحل(ره)، مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفین است، مجلس نگهدار مسائل کشور است، باید نماینده های مجلس به فکر مسائل کلیدی کشور باشند و در راستای رفع محرومیت ها کمک به ضعفا تلاش نمایند.

۱۶ آذر، روز دانشجو و سالروز شهادت ۳ تن از دانشجویان دانشگاه تهران در جریان سفر نیکسون، وزیر امور خارجه آمریکا به این دانشگاه، موضوع دیگری بود که امام جمعه جغتای آن را زاد روز شعار مرگ بر آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: دانشجو ها در آن روز ثابت کردند که ملت ایران مالک کشور خودشان بوده و نیازی به بیگانه ندارند.

حادثه تاسف بار بامداد امروز که منجر به مرگ یک زوج جغتایی شد، موضوع آخری بود که خطیب نماز جمعه جغتای با اشاره به آن تشریح کرد: باخبر شدیم که امروز صبح یکی از اهالی شهر جغتای پس از قتل همسرش، خود را به دارآویخته و خودکشی کرده است، موضوعی که بسیار تاسفبار و نگران کننده است، چرا که در هفته های اخیر نوجوانی در روستای راهچمن نیز خودش را به قتل رسانده بود.

وی خودکشی را یکی از پدیده های تلخ جامعه دانست و اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از ریشه های اصلی خودکشی می باشد که دشمن نقش اصلی را در ترویج استفاده از آن در بین جوانان ما داشته و دارد، از این رو متولیان باید جدی برای مقابله با آن ورود نمایند تا جلوی تکرار این حوادث تلخ گرفته شود.

حجت الاسلام موحدی خاطرنشان کرد: اهتمام زوجها و خانواده ها به بهره مندی از مشاوره ها و راهنمایی های دینی و علمی همانند جلسه صبح و بعد از طهر امروز که با حضور دکتر دهنوی در حسینیه صاحب الزمانی برگزار می شود می تواند جلوی حوادث تلخ اینچنینی را بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار