معاون آموزش ابتدایی استان آذربایجان شرقی خبر داد:

صدور کارنامه تحصیلی برای دوره پیش دبستانی امسال برای اولین بار

صبح امروز و با حضور معاون آموزش ابتدایی استان گردهمایی و کارگاه آموزشی – توجیهی کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش پیش دبستانی و ابتدایی و تکنولوژی و گروه های آموزشی مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۸۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجانشرقی، محمد شاطریان در این کارگاه آموزشی با اشاره به اهمیت کیفیت بخشی امر آموزش گفت: در شرایط فعلی محدودیت هایی وجود دارد اما این نباید ما را از موضوع مهم کیفیت بخشی غافل نماید.

معاون مدیر کل در حوزه آموزش ابتدایی استان با اشاره به شیوه های صحیح مدیریت، اظهار کرد: مدیر و مسئول باید راهکاری را در سیستم اجرایی کند که حضور و عدم حضور او در سیستم خللی وارد نکند.

این مقام مسئول با تاکید بر وجود برنامه در تمامی سطوح اذعان کرد: برنامه ریزی و داشتن برنامه از اصول اساسی موفقیت است و این مهم در نظام جامع برنامه ریزی نیز مورد تاکید و توجه می باشد.

محمد شاطریان با بیان اینکه بیشترین مقدار رشد مغز در دوران پیش از هفت سال شکل می گیرد ، ادامه داد: اگر آموزشها در این دوره درست صورت پذیرد میزان رشد مغز و ضریب هوشی دانش آموز 15 واحد بیشتر از حد عادی بالاتر می رود.

وی با تاکید مجدد بر این دوره بعنوان یکی از اساسی ترین دوره های آموزشی، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش تنها مرجع صدور مجوز تاسیس مراکز پیش دبستانی آموزش و پرورش است.

شاطریان همچنین یاد آور شد: محور برنامه های مجموعه بر دو موضوع پوشش تحصیلی تمامی کودکان لازم التعلیم و ارتقا کیفیت آموزشی استوار است و این دو جزء وظایف اصلی ما می باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با انتقاد از وضعیت نامناسب جذب نیرو در مجموعه اذعان داشت: در شرایط کنونی با اتخاذ تدابیر لازم از جمله، برگزاری کارگاههای آموزشی، خود آموزی و ارائه محتوا و درس پژوهی می بایست نیروها را از شرایط فعلی به وضعیت مطلوب هدایت نماییم.

وی در پایان ضمن غیر کارشناسی عنوان کردن آموزشهای خارج از مجموعه آموزش و پرورش و تایید صرف آزمونهای معلم ساخته، بعنوان تنها مرجع سنجش دانش آموزان، از صدور کارنامه تحصیلی دوره پیش دبستانی در سال تحصیلی جاری برای اولین بار خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار