مانور زلزله در شهرستان جغتای برگزار شد

نوزدهمین مانور زلزله همزمان با سراسر کشور در شهرستان جغتای برگزار شد و دانش آموزان با به صدا درآمدن آزیر در ساعت 10 صبح نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناهگیری و امداد رسانی به مصدومان را تمرین کردن

کد مطلب: ۶۸۸۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزای پانا خراسان رضوی، مدیریت هلال احمر شهرستان، میرجهانگیری گفت: امروزه در ژاپن زلزله های عظیم بالای 10 ریشتر رخ می دهد، حتی یک مورد فوتی و خسارتی رخ نمی دهد اما متاسفانه در کشور ما، سال 82 در زلزله بم با مقیاس 6/6 ریشتر رخ داد و 26271 کشته، 300 هزار مجروح و خسارت های بسیار اقتصادی به جا میگذارد و اثرات آن سال های سال جبران ناپذیر است. حال می طلبد دانش آموزان با توکل به خدا و با علم آموزی درست، آینده کشور را طوری رقم بزنند تا مانند کشور ژاپن در حوادث طبیعی مانند زلزله تلفات و خساراتی نداشته باشیم.

کارشناس مسئول مدارس نمونه استان،رستمی، گفت:ایران کشوری است که بر روی کمربند زلزله قرار دارد، همچون کشور های ژاپن، اندونزی، مالزی و ... که بر روی کمربند زلزله قرار دارند هر ساله ممکن است ده ها زمین لرزه داشته باشیم.

وی افزود: تقریبا هر 10 سال در کشور ما یک زلزله رخ می دهد که در این زلزه های مخرب هزاران نفر از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست می دهند، دلیل برگزاری مانور های زلزله این است که ما آمادگی فرهنگی و ساختمانی در هنگام وقوع خطر را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار