مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان :

ارزش خدمت در مدارس استثنایی با هیچ سرمایه ای قابل مقایسه و سنجش نیست

مدیرکل آموزش‌وپرورش در همایش مدیران مدارس استثنایی و مراکز اختلالات یادگیری استان لرستان گفت : ارزش خدمت در مدارس استثنایی با هیچ سرمایه ای قابل مقایسه و سنجش نیست .

کد مطلب: ۶۸۸۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ؛ خدانظر دریکوند در این همایش که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزارشد ؛ افزود : خدمت به مردم عبادت محسوب می شود و خدمت به انسان هایی که نه چشمی برای دیدن دارندو نه گوشی برای شنیدن لذتی مضاعف دارد و در پیشگاه خداوند از ارج و منزلتی بالاتر برخوردار است .

وی بر توانمندی ها و استعداد شگرف کودکان استثنایی تاکید کرد و ادامه داد : لذتی که معلم از یادگیری و موفقیت دانش آموزان می برد کمتر از لذتی نیست که والدین از موفقیت فرزندان خود می برند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به اهداف سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود : سند تحول بنیادین به دنبال تربیت انسان هایی است که نوعدوستی در آنها تقویت شود ؛ انسان هایی که اعتماد به نفس بالا داشته باشند ، یکدیگر را دوست داشته باشند ؛ اهل صداقت و راستگویی باشند و بسیاری از ویژگی هایی را که به عنوان خصلت انسان های نیک از آن یاد می شود دارا باشند .

دریکوند بر این نکته تاکید کرد که معلمان مدارس استثنایی به انسان هایی که از محدودیت های جسمانی برخوردارند و مشکلات عدیده ای در زندگی دارند ؛ روح امید به زندگی را جریان می دهندو این لذت با هیچ سرمایه دیگری قابل مقایسه و سنجش نیست .

وی تاکید کرد : دانش آموزان مدارس استثنایی در میادین ورزشی و هنری کارهای بزرگی انجام داده اند که از عهده دانش آموزان عادی خارج است .

وی به اهتزار درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در میادین ورزشی مصداق بارز این ادعا برشمرد و تاکید کرد : خداوند در برابر این محدودیت جسمانی نعمت و استعدادهای دیگری به این دانش آموزان داده است که باید به درستی شناسایی و پرورش داده شود .

دریکوند بر این نکته تاکید کرد که آموزش و پرورش ضمن اذعان به تفاوت های شکلی در اداره این مدارس و روش آموزش و برخورد با دانش آموزان در نوع نگاه هیچ تفاوتی بین این مدارس با مدارس عادی قائل نیست و به این مدارس هم به عنوان جزیی از پیکره آموزش و پرورش می نگرد.

وی در ادامه به کمبود امکانات و تجهیزات استان اشاره کرد و ادامه داد : لرستان گرچه از نظر تجهیزات ؛ منابع و امکانات محدودیت دارد ؛ ولی سرمایه های انسانی بالقوه ای دارد که می تواند محور تحول و پیشرفت در آموزش و پرورش باشند و باید این سرمایه ها را ارج نهاد و گرامی داشت .

دریکوند در ادامه به نقش مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود : آموزش و پرورش با این اعتقاد تلاش کرد تا با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تلاش کند تا برای تامین نیازها و رفع موانع از این ظرفیت ها، هوشمندانه استفاده کند .

رئیس آموزش و پرورش استثنایی لرستان هم در ابتدای این همایش با تقدیر از نگاه مثبت مسئولان کشوری و استانی تقدیر کرد و گفت : تلاش شده تا با تعامل ، همدلی ، و وحدت زمینه خدمت بیشتر و بهتر به دانش آموزان استثنایی فراهم شود .

زهرا نظری به واریز چند مرحله کمک سرانه به حساب مدارس و پرداخت هزینه سرویس دانش آموزان استثنایی و طرح خدمات حمایتی اشاره کرد و افزود : تمام فعالیت ها برای خدمت به دانش آموزان استثنایی و کم کردن دغدغه خانواده های آنان است و تا به امروز هم توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شده است .

وی تاکید کرد : بر خلاف تصور برخی مردم ؛ روحیه نشاط و شادی در بین کارکنان و معلمان استثنایی مضاعف تر است و این به خاطر رضایت درونی و بار ارزشی خدمت در این گونه مدارس است .

نظری در پایان سخنان خود تاکید کرد : آنچه بیشتر از هر چیز دیگری در این مدارس نمود دارد روحیه تعاون ، همدلی و همکاری است و این خود عامل مهمی در پیشبرد کارها و رضایت خانواده هاست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار