استاندار آذربایجان شرقی:

علامه جعفری، افتخار جهان اسلام است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: علامه جعفری نه فقط افتخار تبریز، آذربایجان، ایران و عالم تشیع است بلکه به عنوان افتخار جهان اسلام و جهان فکر و اندیشه نظریاتش مورد بررسی و تبیین قرار می گیرد.

کد مطلب: ۶۸۶۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در همایش ملی بررسی اندیشه های علامه جعفری در سالن مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریزاظهار کرد: علامه جعفری نه فقط افتخار تبریز، آذربایجان، ایران و عالم تشیع است بلکه به عنوان افتخار جهان اسلام و جهان فکر و اندیشه نظریاتش مورد بررسی و تبیین قرار می گیرد.

وی با بیان این که یکی از اندیشه های ناب علامه جعفری حیات معقول است، ادامه داد: نظریات ایشان در ایجاد آرامش، امنیت و صلح و رسیدن به جامعه مدنی مبتنی بر آرامش اسلامی کمک خواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی به اقسام حیات بشریت بر اساس آیات قرآن کریم اشاره و آن را به دو نوع حیات معمولی و حیات طیبه تقسیم کرد و ادامه داد: از مهم ترین ویژگی های حیات طیبه می توان به آرامش قلبی، برطرف شدن خوف و حزن، رفع ظلم و ... در جامعه اشاره کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه عمل به شریعت و احکام شریعت اسلام، اثر تکوینی در زندگی دنیوی دارد، ابراز کرد: می‌توان علامه جعفری را فیلسوفی دانست که فعالیتش رنگ فلسفی داشته و موضوع‌های روز را بر پایه دیدگاه‌ها و مکتب خود به دقت مورد بررسی قرار می‌داده است. او اندیشمندی صاحب مکتب و نظام بود، به همین دلیل میراث علامه جعفری را نمی‌توان با مکتب‌های مختلف مورد داوری قرار داد.

وی عنوان کرد: علامه خود را به عرفان یا فلسفه محدود نکرد و در عرصه شناخت از دین و حوزه‌های علمی مختلف نیز به مطالعه پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار