در کمپین صادرات خرده فروشی صنایع دستی در آذربایجان شرقی مطرح شد:
ضرورت ارتقای سطح دانش تجارت الکترونیک هنرمندان صنایع دستی
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه به ارتقای سطح دانش تجارت الکترونیک در بین صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، فرشاد به آفرین در کمپین صادرات خرده فروشی صنایع دستی استان با اعلام این مطلب افزود: استان با دارا بودن ۱۰ هزار هنرمند در ۸۰ رشته صنایع دستی ظرفیت بالایی در تولید و عرضه این محصولات دارد.
وی گفت: برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از این ظرفیت از مهمترین اولویت های معاونت صنایع دستی استان است و بر همین اساس به دنبال ایجاد بهترین شرایط برای معرفی و شناساندن صنایع دستی استان هستیم.
به آفرین به مهمترین مؤلفه ها در خصوص توسعه صنایع دستی اشاره و تصریح کرد: بحث معرفی و فروش مهمترین عاملی است که باید برای رونق صنایع دستی استان مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که این مهم محقق شود، بسیاری از معضلات و مشکلات فعلی فعالان صنایع دستی حل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح دانش و به کارگیری روش های نوین از جمله بازاریابی الکترونیکی می تواند موجبات معرفی هنر غنی این استان را در سطح بین المللی و بازارهای جهانی محقق سازد.
معاون صنایع دستی استان به اشاره بر برگزاری موفق هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز در سال ۹۵ گفت: در این نمایشگاه فروشی بالغ بر ۹۱۰ میلیون تومان در مدت ۵ روز هم در حوزه فروش و سفارش تولیدات صنایع دستی ثبت شد.
معاون صنایع دستی استان گفت: نیاز امروز هنرمندان صنایع دستی، تداوم ارتباطات موثر در بازارهای داخلی و خارجی برای ایجاد زمینه های فروش و صادرات خرد و کلان محصولاتشان است. تجارت الکترونیک و بازاریابی صنایع دستی عرصه و شرایط را برای معرفی صنایع دستی استان فراهم می سازد.
به آفرین بیان کرد: بخش بزرگی از حرکت به سوی جهانی شدن در راستای معرفی صنایع دستی نیازمند همراهی و همکاری هنرمندان استان است تا این حرکت نقطه آغازی برای رشد و توسعه صنایع دستی استان باشد.
معاون صنایع دستی استان هدف از این کمپین را ایجاد بستری ایمن و مطمئن برای عرضه و فروش تولیدات صنایع دستی چه در سطح داخلی و بین المللی به صورت خرد و کلان عنوان کرد و افزود: امیداواریم با این پویش گامی در جهت رشد و توسعه صنایع دستی و رسیدن به جایگاه واقعی این هنر در جهان برداریم.
هنرمندان و فعالان صنایع دستی در راستای مشارکت در کمپین صادرات خرده فروشی صنایع دستی، با طرح سوالاتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
لازم به ذکر است کمپین تخصصی "صادرات خرده فروشی صنایع دستی" با شعار "آنلاین شوید، جهانی بفروشید " از سوی شرکت "زودل" و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، بطور سراسری در کل کشور با هدف کمک به صادرات صنایع دستی و معرفی در بازارهای جهانی اجرا می شود.
ارسال دیدگاه