مدیرکل دفتر کاردانش:

سرگروه های درسی بازوی قدرتمند نظارت ستاد بر کیفیت آموزشی مدارس هستند

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش وپرورش در جلسه مشترک سرگروههای شاخه کاردانش آذربایجان شرقی در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان گفت: سرگروههای درسی بازوی قدرتمند نظارت ستاد بر کیفیت آموزشی مدارس هستند.

کد مطلب: ۶۸۴۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، سید مصطفی آذرکیش با اشاره به اینکه عنوان هنرآموزی را یکی از افتخارات خود می داند، اظهار کرد: نیاز روز کشور توسعه آموزش های هنرستانی و مهارت محور است.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش وپرورش ضمن تقدیر از وضعیت مناسب استان در امر توسعه متوازن، شاخه کاردانش را منعطف ترین مدل آموزش شناخته شده در سطح دنیا معرفی کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه قدرت مانور معلم در مدل کاردانش بسیار بالاتر از مدل های دیگر است، تصریح کرد: شاخه کاردانش به هیچ وجه کتاب محور نبوده و هنرآموز می تواند بر اساس استانداردها، با برنامه ریزی خود، به تولید هرگونه محتوا و استفاده از هرگونه انیمیشن و شبیه ساز و ... بپردازد.
آذرکیش برون سپاری را یکی از فرصت های شاخه کاردانش معرفی کرد و خاطر نشان ساخت: استفاده از ظرفیت خارج از آموزش و پرورش اعم از منابع و نیروی انسانی از الزامات متولیان شاخه کاردانش در سطح استانها است.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: با وجود 160 رشته در شاخه کاردانش و بروز شدن سریع رشته ها و محتواها ، با منابع محدود در دسترس آموزش و پرورش ، امکان عملیاتی شدن برنامه ها، میسر نیست.
وی سرگروههای استان را بازوی قدرتمند نظارت ستاد بر کلاس درس و کارگاه و محیط های برون سپاری دانسته و بر نقش بی بدیل سرگروهها در کیفییت بخشی به امر آموزش تاکید کرد.
سید مصطفی آذرکیش در پایان از تدوین و ابلاغ مجموعه نهم استانداردها در تیرماه سال آینده به استان ها خبر داد.
عاشوراکرمی در ادامه با تشریح وضعیت فعلی شاخه کاردانش در استان آذربایجان شرقی، از تلاش های سرگروههای استان در مسیر کیفیت بخشی به آموزش قدردانی کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان با اشاره به اینکه با مدیریت ساعات گروههای اختصاص یافته به شاخه کاردانش در سطح استان در 21 شاخه کاردان، سرگروه وجود دارد، افزود: با ارزیابی دبیرخانه های کشوری، از 21 گروه، 14گروه موفق به کسب رتبه اول کشوری و 4گروه رتبه دوم کشوری را حائز شده اند.
شایان ذکر است که در ادامه آذرکیش ضمن بازدید از غرفه ابتکارات و اختراعات پژوهشسراهای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، حمایت از دانش آموزان صاحب طرح و مخترعین را از اولویت های معاونت آموزش متوسطه دانستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار