استفاده از فناوری نانو در حفاظت ازکرانهای روستای تاریخی کندوان

مدیر پایگاه میراث فرهنگی کندوان از اجرای و استفاده از فناوری نانو در حفاظت کرانهای روستای تاریخی کندوان خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۳۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، علیرضا قوچی روز دوشنبه 22 آبان با اعلام این خبر افزود: استفاده از فناورى هاى نوین در روند بهینه سازی مواد مورد استفاده و شیوه های مرمتی از اهمیت بسیارى در زمینه حفاظت از اشیاء فرهنگى و تاریخى برخوردار است. در این میان استفاده از فناورى نانو عرصه تحقیقاتى جدیدى را به روى پژوهشگران گشوده است.

وی گفت: استفاده از انواع پوشش های مقاوم به خوردگی و ضد آب و لک روی مصالح و بناها می تواند از جمله کاربردهای فناوری نانو در بخش محافظت بناها و آثار تاریخی باشد.

قوچی تشریح کرد: با توجه به مزیتهای استفاده از ناو مواد در اقدامات مرمتی و استحکام بخشی در راستای حفاظت از کرانهای روستای تاریخی کندوان بطور آزمایشی برای اولین بار از این مواد استفاده شده است، زیرا مقاوم بودن در برابر یخبندان و گذر زمان ، غیر مضر برای محیط زیست به دلیل پایه خالص معدنی آن از مزیت های دیگر این فناوری می باشد.

وی تاکید کرد: عایق های نوین رطوبتی در مقایسه با عایق های سنتی در طول زمان 10 ساله گذشته، پایداری زیادی در مقابل سایش، اشعه ماورا بنفش (UV)، قابلیت تنفس - سازگار با محیط زیست، عمق نفوذ پذیری، پایداری در برابر مواد شیمیایی و باران های اسیدی، پایداری در برابر مواد نفتی، از دوام و مقاومت زیادی برخوردار است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی کندوان در خاتمه با توجه به شرایط آب و هوایی روستای کندوان به سیستم آبگریزی و ضد آب سازی این مواد اشاره کرد و گفت: این محصول در کل سطح لایه ای ضد آب و ضد غبار ایجاد میکند که در برابر یخ زدگی و رطوبت، ساختار را مقاوم میسازد. همچنین در برابر آب های زائد و کلر نیز مقاوم بوده و برای استفاده طولانی مدت مناسب می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار