۲۲ توصیه برای حفظ و ارتقای سلامت روان در محیط کار

با توجه به زمانی که به کارتان اختصاص می دهید مهم است که محل کار سالم و رضایتمندانه ای داشته باشید تا سلامت جسمی و روانی تان به خطر نیفتد.

کد مطلب: ۶۸۳۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛با توجه به زمانی که به کارتان اختصاص می دهید مهم است که محل کار سالم و رضایتمندانه ای داشته باشید تا سلامت جسمی و روانی تان به خطر نیفتد.

۱. با توجه به زمانی که به کارتان اختصاص می دهید مهم است که محل کار سالم و رضایتمندانه ای داشته باشید تا سلامت جسمی و روانی تان به خطر نیفتد.

۲. اگر شما به هر دلیلی به این نتیجه رسیدید که نمی توانید شغل خود را عوض کنید، روی راه هایی که موجب ارتقا و پیشرفت در استعدادهای فعلی تان است، تمرکز کنید.

۳. اگر در محیط کاری ناسالم یا در موقعیتی هستید که نمی توانید پیشرفت کنید، شاید بهترین انتخاب تان پیدا کردن شغل دیگری است.

۴. یکی از راه های مقابله با استرس، مدیریت زمان است.

۵. برای رهایی از استرس در برنامه روزانه خود زمانی را برای اقدامات سالمی مانند ورزش، پیاده روی، موسیقی، دوش آب گرم، تمرینات تنفس عمیق، معاشرت های اجتماعی و استفاده از تعطیلات و مرخصی ها اختصاص دهید.

۶. انطباق نداشتن شغل با توانایی های فرد، از موارد مهم در افزایش استرس و در نتیجه ایجاد اختلالات روانی مثل اضطراب است.

۷. رضایتمندی شغلی عبارت است از یک حالت هیجانی مثبت که نظر شخصی کارکنان را در مورد کار خود یا جو حاکم در محیط کار منعکس می کند.

۸. توصیه می شود مدیران در دوره های مشخص و به طور منظم جلساتی با هدف بررسی مشکلات کارکنان و شنیدن حرف های آنها برگزار کنند.

۹. یکی از معیارهای سلامت روان داشتن احساس و روحیه بانشاط در محیط کار است که منجر به رضایت کلی از زندگی و کار می شود.

۱۰. همدلی کردن، قضاوت، سرزنش و پیش داوری نکردن از موضوعاتی است که در سلامت روان کارکنان موثر است.

۱۱. کارکنان می توانند از طریق استراحت منظم، دنبال کردن تمرینات ورزشی، فعالیت های جسمی، تحرک بدنی و رژیم غذایی سالم، سلامت خود را حفظ کنند.

۱۲. کارکنان زمانی می توانند به بالاترین موفقیت دست یابند که نقش ها و مسئولیت های روشنی داشته باشند و برای ایفای آنها به خوبی آماده و تجهیز شده باشند.

۱۳. یکی از عوامل فشار روانی و اضطراب در محیط کار، افزایش شیفت های کاری است.

۱۴. استرس شغلی یکی از عوامل اساسی در کاهش بهره وری سازمان ها و ایجاد عوارض جسمی و روانی در کارکنان است.

۱۵. در محیط منظم، زمان صرف جستجوهای غیر ضروری نمی شود. به این ترتیب تسلط شما در محیط کار بیشتر می شود و کنترل محیط را در دست می گیرید.

۱۶. مهم ترین عواملی که به احساس رضایتمندی شخصی کمک می کند، کسب مهارت خودآگاهی است. نقاط ضعف و قوت و ارزش های خود را بشناسید و بیشتر از ظرفیت خود برنامه ریزی نکنید.

۱۷. روزی ۳۰ دقیقه و ۳ روز در هفته به ورزش مورد علاقه خود بپردازید.

۱۸. متناسب با ساعات کاری نظم ثابتی را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید.

۱۹. یکی از نشانه های وجود سلامت روانی در محیط کار، رضایتمندی شغلی است.

۲۰. با توجه به فعالیت جمعی و گروهی و پرهیز از فردگرایی در محیط های کار باعث افزایش احساس دلبستگی و حمایت روانی در افراد گروه می شود.

۲۱. مهم است که کارفرمایان، خودشان در مورد مسائل سلامت روان آموزش بگیرند تا برای پاسخ دادن به نیازهای کارمندان آمادگی داشته باشند.

۲۲. کیفیت روابط شما با همکاران عامل تعیین کننده مهمی در خصوص رضایت از شغل و محیط کار شماست.

منبع:هفته نامه سلامت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار