مدیر موسسه انتشاراتی منادی تربیت به پانا خبر داد

افزایش 30 درصدی طرح ارسال کتاب به کتابخانه‌های مدارس

مدیر موسسه انتشاراتی منادی تربیت گفت: مبلغ طرح 50" هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه" امسال 30 درصد یعنی حدود یک میلیارد تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کد مطلب: ۶۸۱۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

حسن ازهری در گفت و گو با پانا، در خصوص اجرای طرح " 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه" در سال تحصیلی 96-97 اظهار داشت: این پروژه یک تجربه 20 ساله است که پیرو تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته کتاب اجرا می ­شود.

وی افزود: وزارت ارشاد با هدف حمایت از ناشران هزینه های اجرایی این طرح را تامین می کند و آموزش و پرورش هم موسسه منادی تربیت را مامور اجرای این طرح کرده است.

مدیر موسسه انتشاراتی منادی تربیت در خصوص مراحل اجرای این طرح، گفت: در مرحله اول کتاب‌ها از ناشران فراخوانی می­ شود. کتابهای معرفی شده بررسی و داوری می شوند و نهایتا کتابهای انتخاب شده در همایشی متمرکز برای کارشناسان استان­ها به نمایش گذاشته می ­شوند.

وی افزود: برای سال تحصیلی جاری این نمایشگاه طی اردیبهشت 96 در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر برگزار شد و کتابهایی که امروز بسته بندی و ارسال می شوند همگی به انتخاب کارشناسان کتاب هر استان بوده است که بر اساس نیاز و توان استان خود با 30 درصد تخفیف اقدام به خرید می کنند.

وی با اشاره به پیشرفت مالی طرح نسبت به سال گذشته، بیان کرد: مبلغ طرح امسال 30 درصد یعنی حدود یک میلیارد تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ازهری با اشاره به کتاب ها و ناشران شرکت کننده در طرح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه، گفت: امسال 260 ناشر با 10 هزار و 400 عنوان کتاب در طرح شرکت کردند که از میان آن 191 ناشر با 6 هزار و 300 عنوان کتاب انتخاب شدند و در نهایت 760 هزار جلد کتاب از طریق این طرح برای مدارس ارسال می­ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار