مدیر کل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان:

مهمترین عامل در امر یادگیری انجام کار عملی و آزمایشگاهی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان درجمع دانش آموزان دبیرستان نمونه دخترانه رضوان شرکت کننده در مسابقات آزمایشگاهی شهرستان نیمروز گفت : مهمترین عامل در امر یادگیری انجام کار عملی و آزمایشگاهی است که زمینه ساز پرورش خلاقیت دانش آموزان می باشد.

کد مطلب: ۶۸۰۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، عليرضا نخعی افزود: خلاقیت و نوآوری ،عاملی برای توسعه هر جامعه و نقطه عطف اختراعات، اکتشافات و نمودی ارزشمند از تفکر و ذهن خلاق بشر می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه مدرسه، با اعضای علمی مجرب، متعهد و تجهیزات مناسب، بهترین محیط برای پرورش خلاقیت دانش آموزان است تصریح کرد: با بهره گیری از یک آزمایشگاه خوب امکان تدریس عملی برای هر درس فراهم می‌گردد و دانش آموزان می‌توانند نوآوری‌های خود را در مدرسه و جامعه نشان دهند.

مدیر کل اموزش و پرورش استان با بیان اینکه موضوع کار عملی و آزمایشگاهی تکمیل کننده امر یادگیری است ،تصریح کرد : آموزش و پرورش در امر فعالیت های آزمایشگاهی در مدارس بسیار جدی می باشد و تقریبا در اکثر مدارس متوسطه دوم در سطح استان امکانات آزمایشگاهی در سطح مطلوب وجود دارد.

نخعی گفت:13 پژوهش سرای دانش آموزی در سطح استان وجود دارد که در حوزه های مختلف علوم پایه و علوم طبیعی در حال فعالیت می باشند.

وی تصریح کرد:پژوهش در آموزش و پرورش جایگاه بسیار مهمی دارد و سنگ بنای پژوهش در دوره های تحصیلی ابتدایی ،متوسطه اول و دوم در حوزه دانش آموزی گذاشته می شود بنابراین آموزش و پرورش در کنار فعالیتهای جاری بحث پژوهش سراهای دانش آموزی را بطور جدی دنبال می کند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار