گزارش بازدید از موزه عبرت ایران و کمیته مشترک ضدخرابکاری ساواک؛

آشنایی دانش آموزان با تاریخ استکبارستیزی در بازدید از شکنجه گاه شاه

موزه عبرت ایران که یکی از زندانهای مخالفان رژیم ستم شاهی بود امسال از مقاصد اردویی دانش آموزان برای آشنایی با تاریخ استکبارستیزی تعیین شده است.

کد مطلب: ۶۷۹۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، یکی از برنامه های اردویی برای دانش آموزان شهر تهران و شهرستان های تهران در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ که پیرو اجرای طرح استکبارستیزی و بصیرت افزایی دانش آموزان اجرا می‌شود بازدید از موزه عبرت ایران واقع در خیابان فردوسی تهران است.

این اردو طرح مشترک آموزش و پرورش شهر تهران و بسیج دانش آموزان و فرهنگیان سپاه محمد رسول الله است که مراسم اختتامیه آن روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ۹۶ با حضور سرهنگ مرادی فرمانده بسیج دانش آموزان و فرهنگیان سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در موزه عبرت برگزار شد.

هدف از برگزاری این اردو آشنایی دانش آموزان با برگی از تاریخ رژیم ستم شاهی بعنوان بخشی از نظام سلطه آمریکایی و شناخت مبارزات استکبارستیزانه در دورانی از تاریخ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است.

در زندان ساواک یا کمیته مشترک ضدخرابکاری که امروز تبدیل به موزه شده است صحنه هایی از بازجویی ها و شکنجه های مخالفان رژیم شاه را به نمایش می گذارد که بوسیله مجسمه های مومی و اشیاء بازمانده از این زندان مخوف استوانه ای بازسازی شده است.

عکس زندانیانی که طی سالهای ۵۱ تا ۵۷ در این ساختمان دربند بوده اند اکنون نقش بر دیوار است و آنها که به شهادت رسیده اند لاله سرخی بر بالای تصویر دارند.

قدرت الله سنجری یکی از همین عکس های بر دیوار است که امروز با انرژی و روحیه ای مثال زدنی روبروی دانش آموزان ایستاده است و از آن دوران برایشان میگوید. از اینکه چه در این اتاق های تاریک گذشته و چه می‌شود که حکومتی به نقطه پایان خود می رسد.


اینجا بند سلول های انفرادی است که روزگاری افراد نامداری چون شهید دکتر بهشتی، شهید دکتر مفتح، شهید دکتر علی شریعتی، خسرو گلسرخی، آیت الله طالقانی را در دل تاریک خود جای داده است و اکنون آنچه از این افراد برجای مانده جز این مجسمه ها و عکس های روی دیوار، راه سرخی است که آزادگان بسیاری قدم در آن گذاشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار