برگزاری بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس خارگ

بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی با هدف افزایش انگیزه فردی و مشارکت در امور اجرایی مدرسه در کلیه مدارس منطقه خارگ با حضور مسئولین محلی و مسئولین اداره آموزش وپرورش همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۷۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا خارگ ، رضا برمک رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه خارگ در مراسم انتخابات شوراهای دانش آموزی این منطقه که به صورت نمادین در آموزشگاه شهید رزمجوی این منطقه برگزار شد در خصوص برگزاری انتخابات مذکور در سطح مدارس گفت :انتخابات شوراهای دانش آموزی به نوعی فرهنگ سازی مشارکت ، تعهد ودرونی کردن ارزشهای اجتماعی در دانش آموزان است به طوری که دانش آموزان با همدلی و تشکیل یک شورای تصمیم گیرنده در مدارس بتوانند مشکلات آموزشگاههای خود را مرتفع نمایند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : وجود شوراهای دانش آموزی درواقع ایجاد یک تربون آزاد است که از طریق آن دانش آموزان بتوانند به راحتی وبا مشورت با سایر اعضای شورا خواسته های خود را مطرح و با با اولیای آموزشگاه در رسیدن به اهداف متعالی آموزشی وپرورشی همکاری نمایند .

برمک در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی گفت : انتخابات شوراهای دانش آموزی همه ساله در کلیه مدارس سراسر کشور به طور هم زمان برگزار شده ودانش آموزان در این انتخابات شرکت کرده و به کاندیداهای مورد قبول خود رای می دهند .

رئیس آموزش وپرورش خارگ در همین راستا افزود : امسال نیز به مانند هر سال بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در آموزشگاههای خارگ برگزار و دانش آموزان با انتخاب کاندیداهای اصلح ، نمایندگان خود را جهت رسیدگی به خواسته هایشان در آموزشگاه برای یک سال تحصیلی انتخاب می کنند .

رضا برمک ضمن برشمردن وظایف شوراهای مذکوردر مدارس خاطر نشان کرد : بهره وری از شیوه نامه های پرورشی وآموزشی ومراقبت بر همسویی فعالیت های شورای دانش آموزی وکمیته های آن با مفاد آیین نامه اجرایی مدارس... ، بررسی پیرامون چگونگی مشارکت دانش آموزان در فعالیت های آموزشی وپرورشی واجرایی مدرسه وارائه پیشنهادبه مدیرمدرسه ، همکاری در برنامه ریزی واجرای مناسبت های مذهبی وانقلابی در مدرسه ، اداره نشریه های دانش آموزی وهمکاری در اداره امورکتابخانه مدرسه، همکاری درارتقاء مهارت فرهنگی ، هنری ، علمی و ورزشی دانش آموزان وبرگزاری مسابقات مربوطه، همکاری در برگزاری بازدید های علمی واردوهای تفریحی وپرورشی ، همکاری در برگزاری نماز جماعت واداره نماز خانه مدرسه،همکاری در تشکیل واداره تعاونی آموزشگاهی، همکاری در امورانضباطی وبهداشتی مدرس همکاری در تنظیم برنامه امتحانات داخلی مدرسه و غیره ..از جمله وظایف شوراهای دانش آموزی در مدارس است که دانش آموزان منتخب درانجام این امور مشارکت دارند .

وی در خصوص اهمیت شرکت دانش آموزان در انتخابات شورای دانش آموزی عنوان کرد : برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی دانش آموزان رابرای تصمیم گیری درآینده و ورود به جامعه آماده کرده و زمانی که در قبال جامعه کوچک خود یعنی مدرسه احساس مسوولیت کنند ودر سرنوشت وبرنامه های آن سهیم باشند این توانایی را دارند که در آینده در خصوص جامعه ، مسوول و وظایف محوله را به خوبی انجام دهند .

گفتنی است امسال انتخابات شوراهای دانش آموزی در آموزشگاه خجسته جلالی این منطقه به صورت سیستمی و الکترونیکی برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار