برگزاری همایش «۲۲سال پیشگیری از تنبلی چشم برای بهتر زیستن»

به همت معاونت پیشگیری همایش «۲۲سال پیشگیری از تنبلی چشم برای بهتر زیستن» با حضور داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان البرز، مینو رفیعی معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور، معاونین ستادی بهزیستی استان و برخی مسئولین استانی و کشوری در سالن همایش میلاد کرج برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۶۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا البرز از کرج، به همت معاونت پیشگیری همایش «۲۲سال پیشگیری از تنبلی چشم برای بهتر زیستن» با حضور داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان البرز ،مینو رفیعی معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور، معاونین ستادی بهزیستی استان و برخی مسئولین استانی و کشوری روز یکشنبه مورخ ٩٦/٧/٣٠در سالن همایش میلاد کرج برگزار شد .
بیات نژاد مدیرکل بهزیستی در سخنان خود با اشاره به اینکه برگزاری و اجرای برنامه ارزشمند و حیاتی پیشگیری از تنبلی چشم از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: سلامت تمامی فرزندان ایران زمین پیرو اجرایی شدن این قبیل طرح‌ها تأمین خواهد شد .
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در حال حاضر ۱۳۰ هزار کودک زیر شش سال در استان البرز وجود دارد که باید بینایی سنجی شوند و ۲۴۷۷ کودک البرزی دارای مشکل بینایی هستند .
وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در راستای توسعه عدالت محوری در سطح کشور اجرایی می‌شود، افزود: ۸۰ درصد کودکان کشور تحت پوشش این طرح قرار دارند، طی سال گذشته البرز رتبه اول کشوری در راستای اجرای این طرح را از آن خودکرده است .
مدیرکل بهزیستی استان البرز با تأکید بر اینکه در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد کودکان البرزی تحت طرح پیشگیری از تنبلی چشمی قرارگرفته‌اند، تصریح کرد : طی سال گذشته ۹۵ هزار و ۴۱۲ نفر در سطح استان در این غربال‌گری شرکت کرده و ۶ هزار و ۴۳۳ نفر به مرحله دوم بینایی‌سنجی معرفی شدند .
داریوش بیات نژاد گفت: ۴۹ درصد از افرادی که به مرحله دوم بینایی‌سنجشی معرفی شدند از طریق پایگاه‌های تحت نظر سازمان بهزیستی به‌صورت رایگان معاینه شدندو طی اجرایی شدن این طرح مشخص شد دو هزار و ۴۷۷ کودک دارای مشکل بینایی و ۴۸۸ نفر دچار تنبلی چشم بودند، یادآور شد: به ۲۳۰ نفر از افراد یادشده به لحاظ تهیه عینک و به ۵ نفر برای تأمین هزینه عمل جراحی مساعدت شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار