اجرای پایلوت طرح ملی هوشمندسازی مدارس در منطقه آزاد انزلی

برای نخستین بار در کشور با همکاری نهاد ریاست جمهوری، سازمان منطقه آزاد انزلی و شرکت مگفا اجرای پایلوت طرح ملی هوشمندسازی مدارس به صورت پایلوت در منطقه آزاد انزلی با مشارکت شرکت خارجی اجرا می شود.

کد مطلب: ۶۷۴۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازگیلان، برای نخستین بار در کشور و با همکاری نهاد ریاست جمهوری، سازمان منطقه آزادانزلی، شرکت استونیایی به عنوان مجری طرح و مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران(مگفا)، طرح ملی هوشمندسازی در مدارس این منطقه به صورت پایلوت اجرا می شود.

در نشست معرفی و شروع به کار طرح هوشمندسازی مدارس که با حضور مهندس مسرور، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و نمایندگانی از نهادهای همکار در اجرای این طرح پایلوت در سطح مدارس منطقه و نمایندگان شرکت مجری طرح از کشور استونی برگزارشد، مهندس مسرور با استقبال از اجرای این طرح در منطقه آزادانزلی اظهارکرد: یکی از مهم ترین اهداف این سازمان اجرای تمامی شاخص ها و خدمات دولت الکترونیک است و این مهم که در قرن بیست‌ویکم، فناوری اطلاعات نقش مهمی در بخش های مختلف زندگی آدمی به ویژه در زمینه دانش افزایی را برعهده دارد، بهره‌گیری از ظرفیت های مدارس هوشمند می تواند در فرهنگسازی استفاده صحیح و مفید از اینترنت برای اهداف علمی - آموزشی و پرورش دانش آموزان برای فعالیت و زندگی در عصر حاکمیت فناوری اطلاعات نقش موثری ایفا نماید.

براساس برنامه ریزی های انجام شده در فاز نخست، هوشمندسازی مدارس در قالب پروژه "School Os" از سوی شرکت استونیایی که از شرکت های پیشتاز در توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی سیستم های آموزشی بوده این طرح را در اروپا و آسیای میانه اجرا کرده است و طرح هوشمندسازی مدارس در ۲۰ مدرسه از مدارس منطقه آزاد انزلی به عنوان پایلوت و به صورت رایگان اجرا می شود.

بنابراین گزارش مدارس هوشمند رویكرد جدید آموزشی در کشورهای مختلف بوده و ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه های فکری در جامعه و ارتقای دانایی با بهره‌گیری از شیوه های نوین مهم ترین دغدغه نظام آموزشی و پرورشی است كه با تلفیق فناوری اطلاعات و برنامه های درسی، تغییرات اساسی در فرآیند یاد دهی و یادگیری ایجاد خواهد شد.

گفتنی است؛ از مهم ترین نتایج اجرای طرح هوشمندسازی مدارس تغییر نقش معلم به عنوان راهنما و نه انتقال دهنده دانش، نقش دانش آموز به عنوان عضو فعال، خلاق، نقاد و مشاركت‌جو، به جای عضوی منفعل و مصرف‌كننده دانش و نظام ارزشیابی به صورت فرآیند محور نه نتیجه محور خواهد بود و در این میان خانواده ها با بهره‌گیری از توانمندی های این سیستم آموزشی در جریان مسیر آموزشی فرزند خود قرارگرفته و با مدرسه ارتباط گسترده تری را تجربه خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار