فضلی به پانا خبر داد

توجه به پوشش دانش آموزان مناطق محروم، دوزبانه و عشایری

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هدف در برنامه کلان دولتی دوره پیش دبستان، پوشش دانش آموزان مناطق محروم، دوزبانه و عشایری است، گفت: پیش بینی کردیم در سال تحصیلی 97_96 حداقل 10 تا 15 درصد در تعداد نوآموزان افزایش داشته باشیم.

کد مطلب: ۶۷۴۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

رخساره فضلی در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که چه تعداد مرکز پیش دبستانی در مناطق محروم داریم و دفتر پیش دبستان چه فعالیتی برای پوشش دانش آموزان مناطق محروم دارد؟، اظهار کرد: در دولت یازدهم بحث پیش دبستان مناطق دوزبانه و محروم بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: دوره پیش دبستان و کودکستان ها را در تمام دوره تاریخ ثبت شده فرهنگ در کشور با وجود شیوه های دولتی و غیردولتی داشتیم، اما در آموزش و پرورش 2 سال داشیم که دوره پیش دبستان غیردولتی بود اما از سال 92 و آغاز دولت یازدهم پیش دبستان مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: در قانون بودجه سال 95 برای اولین بار در کشور ردیف اعتبار مستقل برای دوره پیش دبستان لحاظ شد و سال گذشته حدود 13 هزار و 700 نوآموز در مناطق عشایر داشتیم که البته پیش بینی کردیم در سال تحصیلی 97_96 حداقل 10 تا 15 درصد در تعداد نوآموزان افزایش داشته باشیم.

فعالیت مراکز پیش دبستانی در عشایر

فضلی در پاسخ به این سوال که در مناطق عشایر چند مرکز پیش دبستانی فعالیت می کنند؟، اشاره کرد: کلاس ها در مناطق عشایر معمولا پرجمعیت نیست و بسیاری از نوآموزان در کلاس های چندپایه جذب شدند. در واقع شرایط برای ایجاد کلاس های چندپایه کم جمعیت وجود دارد.

وی همچنین تصریح کرد: کلاس های چندپایه در مناطق عشایری عموما زیر 15 نفر هستند، 3 پایه بیشتر نیستند و ترجیحا دوره اول. ما با پرداخت مبلغ ناچیزی به عنوان هدیه و حق الزحمه در 2 سال اول برای معلمان این کلاس درنظر گرفتیم.

وی گفت: برای مناطق محروم سال گذشته در بخشنامه شیوه نامه ساماندهی 53 دهستان که ضریب محرومیت 9 دارند، از گروه 2 (گروهی که آموزش و پرورش موظف است به آن نیرو دهد و اگر نیرو نداشته باشد باید با نیروهای حق التدریس تامین کند) نیروی رسمی گرفتند.

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف در برنامه کلان دولتی دوره پیش دبستان، پوشش دانش آموزان مناطق محروم، دوزبانه و عشایری است. لذا برای این مناطق در سال گذشته 38 هزار نوآموز در کلاس چندپایه، 13 هزا رو 700 در عشایر و 170 هزار دانش آموز به عنوان حمایت دولت در مناطق دوزبانه جذب کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار