مراسم شهادت امام سجاد (ع)باحضوردانش آموزان مدارس فروتقه کاشمر

درسالروز شهادت امام سجاد(ع) مراسم عزاداری در حسینیه علی اکبری روستای فروتقه با همت شورای اسلامی و دهیاری روستا و با حضورمعاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش و کارشناس فرهنگی و هنری و کارشناس پشتیبانی وشرکت دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم روستا برگزار گردید

کد مطلب: ۶۷۴۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، در سالروز شهادت امام سجاد (ع) به همت شورای اسلامی و دهیاری فروتقه مراسم عزاداری در حسینیه امامزاده علی اکبری روستا با حضور دانش آموزان ودبیران مدارس پسرانه الهام شریعت و هجرت و مدارس دخترانه حمزه ،طباطبابی و مهد کودک برگزار گردید.
کاظم شیردل معاون آموزش وپرورش در سخنانی ضمن گرامیداشت شهدای کربلا به ویژه امام سجاد (ع) گفت فروتقه اگر چه در ظاهر یک روستا است اما تمام امکانات و پتانسیل پیشرفت را دارد واز نظر فرهنگی از خیلی از جاها جلو است و بین نیروهای فرهنگی و مسئولین روستا همفکری و همدلی وجود دارد که قابل تقدیر است.
حجه الاسلام دلدار امام جماعت مسجد جامع روستا و رئیس انجمن اولیا و مربیان دبستان پسرانه الهام شریعت نیز در سخنانی با اشاره به حادثه عاشورا گفت امام حسین (ع) برای هر سن و سالی الگو دارد برای کودکان علی اصغر (ع) رقیه(ع) قاسم(ع)تا حبیب برای سالمندان و سفیر کربلا هم امام سجاد است که به سیدالساجدین مشهور می باشد به سبب کثرت سجده ای که داشت .
امام سجاد علاوه بر سجده های نماز های واجب ومستحب برای خبر خوب و حتی آشتی دادن مومنان سجده شکر بجا می آورد.
وی از امام سجاد به عنوان الگویی برای نسل جوان و نوجوان یاد کرد و اظهار امید واری کرد که دانش آموزان با حضور در مساجد نزدیک به محل سکونت خود آینده شان را بیمه نمایند.

شایان ذکر است که حرکت دانش آموزان دبستان الهام شریعت به صورت دسته سینه زنی از مدرسه تا حسینیه مورد توجه اهالی قرار گرفت.
گفتنی است مداحی و ذکر مصیبت و در پایان پذیرایی توسط خیرین برنامه پایانی مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار