در دستور کار شورای شهر قرار گرفت؛

محدودیت تردد خودروهای تک‌سرنشین/برخورد با تردد ناوگان سنگین آلاینده

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از پیگیری شورا برای اجرای مصوبات محدودسازی تردد خودروهای تک‌سرنشین و برخورد با تردد ناوگان سنگین آلاینده خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۴۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محسن هاشمی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه شورای شهر از اعضا شورا درخواست کرد به دلیل محدودیت وقت حسینی مکارم، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، تذکرات اعضای شورا بعد از رسیدگی به مصوبه مربوط به این معاونت بیان شود که محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خطاب به هاشمی گفت: در جلسه گذشته نیز اعلام شد آقای حسینی مکارم جلسه دارند اما در شورای چهارم هرگز چنین چیزی مرسوم نبود و معاونان شهردار وقت خود را با شورا هماهنگ می‌کردند و شأنیت شورا رعایت می‌شد.

محسن هاشمی نیز در پاسخ به انتقاد سالاری گفت: در دوره گذشته مدیران شهرداری قدیمی بودند و بر حوزه کاری خود مسلط؛ در حال حاضر معاونان جلسات پی در پی دارند تا با مسائل شهرداری آشنا شوند و چون تذکر شما خشن اما وارد بود، با اجازه آقای مکارم، اعضای شورا ابتدا تذکرات خود را بیان کنند.

در ادامه افشین حبیب زاده عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به متن مصوبات شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور که در تاریخ ۹۵/۱۰/۱۵ برگزار شده، گفت: موضوعات خوبی در این شورا مصوب شده که تأثیر قابل توجهی در کاهش آلاینده‌های هوا دارد که متأسفانه برخی از این مصوبات مورد غفلت قرار گرفته است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: محدودسازی تردد خودروهای تک‌سرنشین و برخورد با تردد ناوگان سنگین آلاینده و محدودیت تردد خودروهای آلاینده، مدیریت سفرهای ورودی به شهر تهران از جمله این مصوبات است که با توجه به آغاز روزهای سرد و افزایش آلودگی، باید این مصوبات پیگیری شود.

محسن هاشمی دراین باره توضیح داد: اغلب بندهای این جلسه پیگیری نشده و همه آنها نیز مربوط به شهرداری نیست و ارگان‌های مختلف در آن دخیل هستند؛ حتی خود شورای عالی ترافیک که باید این موضوعات پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار