دومین کنگره شهدای دانشجو با حضور شهدای گمنام، معطر شد

ظهر امروز دومین کنگره شهدای دانشجو استان قم با حضور دو لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۴۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، روز دوشنبه دومین کنگره ی شهدای دانشجو با حضور فرماندهان لشکری و کشوری اعم از فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار امیر علی حاجی زاده همراه با اجرای مجری توانمند صدا و سیما سید احمد کاظم زاده وعموم مردم در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محفل با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید به عطر الهی معطر شد و سپس در ادامه برنامه سردار حاجی زاده گفت: اگر چه تمامی کشور های قدرتمند برای تغییر سرنوشت کشور ایران متحد شوند وتلاش کنند نمی توانند،زیرا سرنوشت کشور را تنها ملت ایران رفم می زنند و در کنار تلاش مردم ملت ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مدافع امنیت ملت ایران است.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،از آنجایی که هیچ گاه به دشمنان، حتی ذره ای اعتماد نکرد؛ باعث بوجود آمدن یک دلیل جامع برای پیشرفت های پی در پی در طی تمامی جنگ ها تا کنون بوده است و باید اکنون نیز از این سیاست ها استفاده کرد ودست به دست هم داد تا آمریکا مارا مشغول مسائلی نسازد که باعث شود ما از اهدافمان دور شویم.

وی در آخر از اهمیت موقعیت جوانان در کشور سخن گفت و قشر جوانان هوشمند وبا سواد را بزرگترین سرمایه ی ملت ایران عنوان کرد.

داوود محبی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی در مورد چگونگی نحوه ی برگزاری این مراسم اظهار کرد: انجام این مراسمات اولین بار در سال ۹۳ آغازشد که انجام تمامی فعالیت های این مراسم ها بوسیله ی و با همکاری خود دانشجویان صورت گرفته است که این برنامه ها عبارتند از: تجلیل از ۳۰ خانواده ی شهید، استقبال و وداع با دو پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام، قرعه کشی اعزام ۵ نفر از حضار به کربلای معلی برگزاری نمایشگاه راهیان کربلا با محوریت آشنایی با شهدا، حضور گروه سرود نسیم قدر و... که برخی از مراسمات در این دانشگاه هک چون دیدار با خانواده های شهدا در روز های سه شنبه ومراسمات شبی با شهدا به صورت ثابت برگزار گردیده است که تمامی این مراسمات با همکاری نهاد های مختلفی به ویژه بسیج دانشجویی تشکیلات رهبری ،بسیج خواهران پردیسان، مدیریت دانشگاه پیام نور و... برگزار می شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی افزود: هدف از برگزاری تمامی این مراسمات زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدای و آشنا کردن وسوق دادن نسل سومی ها و تربیت جوانان مومن انقلابی است.وی در پایان از تمامی مسئولان نظام درخواست کرد تا مراقب باشیم شرمنده ی خون شهدا نشویم.

در آخر این برنامه با حضور ۶۰۰ نفر از فرماندهان لشکری و کشوری وعموم مردم ورونمایی از تابلوی هنری شهید محمود هاشمی به پایان رسید.

/زهرا ماشااللهی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار