نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد؛

ضرورت توجه خانواده ها به مسئله تعلیم وتربیت فرزندان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان باتاکید برضرورت توجه خانواده ها به مسئله تعلیم وتربیت فرزندان خود، گفت: پیوند بین اولیاء ومربیان رکن اصلی مدرسه است.

کد مطلب: ۶۷۴۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، حضرت آیت الله شاهچراغی دردیداربا اعضای شورای انجمن اولیاء ومربیان شهرستان ها ومناطق استان سمنان افزود: اسلام دین تعلیم وتربیت است وقرآن وپیامبرنیز برهمین مورد تاکیدداشتند.
وی با بیان اینکه شغل معلمی پیامبری است اظهارکرد: تعلیم یعنی عالم سازی وتربیت یعنی انسان سازی که هر دو مشکل است پس شما کارتان کارانبیاء الهی است و عالم ساز وانسان سازهستید.
امام جمعه سمنان تصریح کرد: خانه ومدرسه نقش مهمی درتعلیم وتربیت جامعه دارند که اگر به وظیفه خودعمل کنند هم عالم ساز وهم انسان ساز درجامعه پرورش داده می شود.
آیت الله شاهچراغی با تاکید براینکه خانواده ها در نقش تعلیم وتربیتی اهتمام بیشتری داشته باشندگفت: اولیاء و والدین بیشتر به مسئله تعلیم وتربیت فرزندان خود عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه معلمی وتعلیم وتربیت بسیارکارمهمی است ومسئولیت معلمان بسیارسنگین است افزود: معلم با تعلیم ومربی با تربیتش هرچه دارد باید به کودک منتقل کند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید طوری عمل کنند که دانش‌آموزان در طول عمر خود به معلمان خود و نیز معلمان و مربیان به دانش آموزان خود افتخار کنند و برای تحقق این هدف مهم، معلمان باید شاگردان را مانند فرزندان خود نگاه کرده و امانت‌دار این امانت‌های الهی باشند؛ چراکه امانت‌داری امری بسیار دشوار است.
آیت‌الله شاهچراغی با تأکید بر لزوم مشارکت خانواده‌ها در امر تعلیم و تعلم خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش می‌خواهد به اهداف خود برسد؛ چاره‌ای جز کمک و همکاری‌ خانواده‌ها وجود نداشته و بدون کمک خانواده‌ها نمی‌تواند به این هدف برسد.
وی با بیان اینکه نخستین مدرسه، دامان مادران است عنوان کرد: عدم حضور و مشارکت والدین در جلسات انجمن اولیاء و مربیان مدارس خطا و اشتباه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار