دولت دوازدهم در پی ارتقای جایگاه بانوان است

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری قزوین گفت : دولت دوازدهم در پی ارتقای جایگاه بانوان است و در این راستا مسئولین باید نگاه و توجه ویژه به حوزه بانوان و خانواده داشته باشند.

کد مطلب: ۶۷۳۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، سید سعید شاهرخی در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استان که در سالن جلسات دفتر استانداربرگزار شد بیان داشت: همه مسئولین باید نگاه و توجه ویژه به حوزه بانوان و خانواده داشته باشند چون یکی از شعار های محوری و برنامه های دولت نگاه به حوزه بانوان و جوانان است و این نگاه عمیق و ویژه ای است که باید اجرایی و عملیاتی شود
وی افزود: این نگاه در عرصه های مختلف باید منجر به استفاده از ظرفیت و توان بانوان و جوانان شود و از طرف مسئولین جدی گرفته شود چون دولت به دو قشر جوانان و بانوان نگاه ویژه ای دارد.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با بیان اینکه" توجه به استغال بانوان از ارکان و اجزای شعار سال
می باشد" اظهار داشت: مسئولیت ما در این خصوص سنگین است و باید به سمتی برویم که نقش و جایگاه جوانان و بانوان در جامعه ارتقا یابد.
شاهرخی با تاکید بر اینکه" نباید به امور جوانان و بانوان به شکل احساسی و شعاری پرداخته شود."خاطرنشان کرد: باید برنامه عملیاتی برای تحقق این امر مهم باید داشته باشیم و مدیران مسئول در گروه های کاری باید جدی پای کار باشند تا شاهد یک طرح و برنامه نو در این حوزه ها باشیم
وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها در پیگیری و اجرای برنامه ها و سیاست های مرتبط به حوزه بانوان تصریح کرد:در بحث اشتغال و فرصت های شغلی باید نگاه برابر به حوزه بانوان داشته باشیم و مدیران دولت تدبیر و امید به لحاظ کاری و اجتماعی و ارتقاء بانوان در منصب های مختلف باید این دیدگاه را داشته باشند .
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به ضرورت ارائه برنامه عملیاتی برای ارتقای جایگاه زن و بانوان گفت: در زمینه اشتغال زنان باید متقاضیان را به سمت تشکیل تعاونی ها و خود اشتغالی سوق دادو از ظرفیت ها و فرصت هایی که در این زمینه دراستان وجود دارد بهره برد و در این خصوص باید به زنان سرپرست خانوار توجه ویژه ای داشت تا فرصت خود کفایی این افراد فراهم شود.
شاهرخی افزود:توانمند سازی زنان احتیاج به برنامه ریزی دارد و دستگاه ها خودشان را مقید کنند و موضوع برایشان مهم باشد و فرمانداران با فعال سازی کارگروه های شهرستانی درعمل شرایطی فراهم کنند که زمینه ارتقاء بانوان میسر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار