حسن تفتیان در گفت و گو با پانا:

اینکه فقط لیگ برگزار شود هدف بزرگی نیست/ مسئولان متناقض حرف می زنند

سریع ترین دونده ایران از شرایط حاکم بر لیگ ایران و فدراسیون دوومیدانی گلایه کرد.

کد مطلب: ۶۷۱۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

حسن تفتیان در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره اختلافش با فدراسیون گفت: قرار است با مسئولان فدراسیون جلسه ای داشته باشیم و در مورد برخی اختلافات به وجود آمده صحبت کنیم. البته من همانطور که همیشه گفتم و بارها در هر مصاحبه ای اعلام کردم اگر موفقیتی هم به دست آوردم طبق یک کار دسته جمعی بوده و به تنهایی محقق نشده است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه برخی بی برنامگی هایی که از سوی فدراسیون به وجود آمد باعث شد شرایط کمی سخت تر شود که در جلسه تمام این بی برنامگی ها را عنوان می کنم. متاسفانه دوومیدانی در ایران شرایط و وضعیت دلخواه را ندارد و همه ما از نظر مالی در مضیقه هستیم.

سریع ترین دونده ایران در ادامه صحبت هایش به وضعیت لیگ اشاره کرد و گفت: شما ببینید یک ورزشکار حرفه ای همه زندگی اش را برای ورزش می گذارد و عملا کار دیگری نخواهد داشت، ورزشکار یک سال تمرین می کند تا در لیگ حضور داشته باشد و منبع درآمدش تامین شود، اما خود من امسال تصمیم گرفتم که در هیچ لیگی شرکت نکنم و تنها به این دلیل که از نظر مالی هیچ کدام شرایط خوبی نداشتند.

تفتیان ادامه داد: نمی دانم اگر من تفتیان منبع درآمدم را به عنوان یک ورزشکار حرفه ای از طریق لیگ تامین نکنم باید به کجا روم و از کجا درآمد داشته باشم? متاسفانه اسپانسرها هم آنچنان سرمایه گذاری کلانی در این رشته ندارند و عملا دوومیدانی کار با حضور در لیگ هم چیزی عایدش نمی شود. ماهیت لیگ این است که ورزشکارانی از درون لیگ شناخته و به فدراسیون معرفی شوند، اسپانسر طبق آن سرمایه گذاری که می کند درآمد به دست بیاورد و ورزشکار هم از نظر مالی تامین شود اما کدام از این سه مورد به درستی اجرا می شود? وقتی شرایط به این صورت باشد مطمننا خانواده ها هم اعتمادی نمی کنند که فرزندانشان را به رشته دوومیدانی بفرستند.

وی در مورد ادامه همکاری مربی اش با فدراسیون ایران گفت: من با مربی ام ارتباط دارم و باهم در تماس هستیم. البته متاسفانه حرف های مسئولان فدراسیون دوومیدانی متناقض است. مربی ام با کیهانی رییس فدراسیون برای ادامه همکاری جلسه داشتند اما در جایی دیگر خبر می رسد که قصد کار کردن با او را ندارند. مربی من یکی از بهترین مربیان اروپاست ولی از آنجایی که نمیتواند زیاد در ایران حضور داشته باشد باید در کشورهای مختلف اردو بزنم که امیدوارم با همکاری فدراسیون این امر محقق شود و بتوانم برای المپیک 2020 بهترین عملکرد را داشته باشم.

تفتیان همچنین در مورد انتقادهایش به فدراسیون گفت: برای هر ورزشکاری فدراسیون خانه دوم او محسوب می شود. همانطور که گفتم فدراسیون برای موفقیت من کارهای مثبت زیادی انجام داده است اما متاسفانه برخی بی برنامگی ها و اظهارات دلسرد کننده از جمله اینکه مدال های من چندان ارزش ندارد کار درستی نیست.

سریع ترین دونده ایران در پایان عنوان کرد: امیدوارم که مسئولان فدراسیون فکری به حال لیگ کنند، اینکه ما فقط لیگ برگزار می کنیم هدف بزرگی نیست بلکه باید در پس آن اتفاقات گوناگونی هم بیافتد مانند اینکه تلویزیون پخش زنده مسابقات لیگ را پوشش دهد. تیم های زیادی در لیگ شرکت کنند و مبلغ قرارداد ورزشکار یک مبلغ معقول و منطقی باشد نه اینکه این همه زحمت می کشیم اما باشگاه مورد نظر حتی هزینه رفت و آمد ما را هم پرداخت نمی کند، امیدوارم این مسائل حل شود؛ دوومیدانی ورزش مادر است و باید بیشتر به آن بها داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار