اجراي 3 طرح ملی در پارک فناوری یزد براي رفع نيازهاي صنعت هوايي

مسئول مگا پارک هوایی ایران مستقر در پارك علم و فناوري يزد از اجراي سه طرح کلان ملی در پارک یزد در راستاي رفع نیازهای صنعت هوایی کشور تا پايان سال جاري خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۰۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد؛ «علی حاجی غلام سر یزدی» اظهار كرد: صنعت هوایی اساساً به صورت شبکه‌ایی از شرکت‌های دانش و فناور بنیان، شرکت‌های ساخت و تولید و همچنین بازرگانی است و یک شرکت به تنهایی در این عرصه فعالیت نمی‌کند.

وي با بيان اين كه صنعت هوایی در کشورمان نیازمند طراحی شبکه‌ایی از شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی، شبکه بازرگانی و موسسات مالی است، گفت: در واقع مگاپارک هوایی ایران(مَپها) نيز شبکه‌ایی از اينهاست و مهمترین نقش آن نيز یکپارچگی بین مراکز مختلف و تضمین عملکرد زیرسامانه‌ها و سامانه‌های طراحی شده است.

حاجي غلام با اشاره آغاز فعاليت اين مركز از سال 93، تصریح کرد: مگاپارک هوایی پس از تاسیس تفاهم‌نامه‌ای با پارک‌هاي علم و فناوری مازندران و یزد در راستای توسعه تجهیزات هوایی منعقد کرد .

وی همچنين از امضاي تفاهم‌نامه‌اي با دانشگاه یزد خبر داد و گفت: اين تفاهم‌نامه با توجه به قابلیت‌هاي اين مگاپارک و تحت عنوان «مرکز آزمایشگاهی ایمنی و استاندارد هوایی» منعقد و در كنار آن سمیناری آموزشی برای بیان نیازهای صنعت هوایی كشور برگزار شد.

دبیر کارگروه تجهیزات فرودگاهی استان از انعقاد دو تفاهم‌نامه‌ي ديگر تا آخر امسال با شرکت فرودگاه‌های ایران و سازمان هواپیمایی کشور خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نیاز صنعت هوایی به تجهیزات و گستردگی نیاز کشور به تجهیزات به روز، لازم است که شرکت فرودگاه‌های ایران و سازمان هواپیمایی کشوری با مراکز تحقیقاتي، تعاملی دوجانبه داشته باشند .

وی افزود: سه طرح کلان ملی در پارک علم و فناوری یزد در مورد تجهیزات امنیتی فرودگاه تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد و انتظار می‌رود با اجرای این طرح گامی در رفع نیازهای صنعت هوایی کشور برداشته شود .

مسئول مگاپارک هوایی کشور در پايان نيز با اشاره به نیاز اين مركز به حمایت پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، گفت: باید نیازها بیان و از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان برطرف شود كه تحقق اين امر، حمایت و همکاری پارک‌های علم و فناوری کشور را می‌طلبد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار