نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

جوانان سبک زندگی حسینی را بیاموزند/ اسلام دین عشق و محبت

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: پیوند عاطفی، اخلاقی و دینی با امام حسین(ع) باید به‌صورت یک فرهنگ در جامعه ترسیم شود تا جوانان ما سبک زندگی حسینی را بیاموزند.

کد مطلب: ۶۶۹۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، در جمع عزاداران دامغانی به میزانی مسجد امام سجاد(ع) این شهر ضمن تاکید بر اینکه پیوند با امام حسین(ع) باید به مثابه یک فرهنگ در جامعه ترسیم شود، بیان داشت: برپایی نماز و رعایت عفاف و حجاب باید از خانواده ها شروع شود و والدین به این موضوعات اهمیت دهند و از آن به سادگی نگذرند چرا که این امر در سیره حسینی و سبک زندگی اسلامی بارها تاکید شده است همچنین باید گفت اباعبدالله(ع) عاشق نماز بودند لذا اگر خانواده ای میخواهد فرزندش به جایی برسد باید با تاسی از آن حضرت، در نمازخوان کردن فرزندش اهتمام داشته باشد.

وی افزود: اسلام یعنی دین عشق و محبت لیکن باید با تاسی از این دین الهی، به یکدیگر محبت داشته باشیم و عشق به ائمه اطهار(ع) یکی از راه های اشاعه این محبت است، همانطور که امام جعفر صادق (ع) می فرمایند «خداوند بهترین چیزی را که به بنده خود می دهد محبت اامام حسین (ع) است» ما نیز باید با تاسی به آن حضرت در راه ترویج محبت آل الله بکوشیم.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عشق و محبت است که امروزه عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) را برپا می کند و هر نیتی جز عشق به اباعبدالله(ع)، حاشیه به حساب می آید.

آیت الله شاهچراغی ضمن بیان اینکه عاشورای حسین(ع) سراسر عشق است، گفت: از برپایی مجالس عزاداری و سوگواری آن حضرت تا گریستن و سینه زنی در رثای ایشان باید با عشق و محبت همراه باشد چرا که بی عشق امام حسین (ع) نمی توان عاشق خدا شد و ما معتقد هستیم راه رسیدن به خدا باید از عشق به ائمه اطهار(ع) و اباعبدالله(ع) بگذرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند هیچ عاشقی بهتر از امام حسین (ع) ندارد، افزود: هرکس به خدا محبت داشته باشد خداوند نیز نسبت به او محبت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: برای اقامه و برپایی نماز خون های زیادی ریخته شده و شهدای ما نیز با تبعیت از امام حسین(ع) که برای برپایی و اقامه امر به معروف و نهی از منکر و نماز، جهاد کردند تا این فرایض مقدس بر زمین نماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار