موسس گروه آموزشی گاج خبر داد:

قیمت بالای کتاب در ایران/گاج دانش آموزان مستعد نیازمندرا بورسیه می کند

جوکار، موسس گروه آموزشی گاج در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت: قیمت کتاب ها در ایران برخلاف سخنان بسیار بالا است؛ گاج تصمیم دارد دانش آموزان مستعد نیازمند را بورسیه کند.

کد مطلب: ۶۶۹۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، صبح دیروز، جوکار، موسس گروه آموزشی گاج در طی نشستی در مجتمع مارال ستاره قم، میزبان و پاسخگو سوالات خبرنگاران بود.

جوکار در این نشست که درارتباط با اهدای کتب رایگان به دانش آموزان بی بضاعت ومحروم کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت: قیمت کتاب در ایران بر خلاف سخنانی که گویای ارزانی کتاب در ایران است، نسبت به در آمد مردم، بسیار بالا است و دلیل آن هم این است که عمده هزینه کتاب دو بخش است که شامل بخش کاغذ و بخش چاپ می شود که در بخش کاغذ 92 درصد کاغذ مصرفی وارداتی است که با نواسانات ارز قیمت کاغذ و کتاب بالا رفته است و در بخش چاپ نیز اکثر دستگاه های چاپ کشور فرسوده و دارای استهلاک بالا هستند.

موسس گروه آموزشی گاج در راستای کاهش قیمت کتاب برای دانش آموزان اظهار کرد: ما با کاهش بودجه تبلیغاتی خود، تخفیف ویژه ای را برای دانش آموزان فراهم کرده ایم؛ همچنین در این راستا با حذف واسطه و ارائه مستقیم کتاب توسط سایت گاج مارکت تا حدود زیادی موفق بوده ایم قیمت ها را کاهش بدهیم.

وی در راستای کاهش فعالیت صنف نشر کتاب دو راهکار ارائه کرد و گفت: راهکار اول این است که تاسیس کتاب فروشی در ملک مسکونی بلامانع شود، راهکار دوم هم این است که مالیات کتاب فروشان حذف شود که این راهکار سالیان زیادی است که مطرح شده است اما متاسفانه تا کنون هیچ کتاب فروشی از مالیات معاف نشده است؛ با اجرای این دو راهکار میتوان امیدوار بود که تاسیس کتاب فروشی ها افزایش یابد که با افزایش کتاب فروشی ها، فروش کتاب نیز افزایش می یابد و فروش کتاب باعث آگاهی جامعه و حل مشکلات اساسی جامعه در حوزه های مختلف می شود.

جوکار در راستای کمک به دانش آموزان مستعد نیازمند تصریح کرد: امسال موسسه آموزشی گاج تصمیم گرفته است که دانش آموزان مستعد نیازمند را بورسیه آزمون ها، کتاب ها و نوشت افزار های خود کند؛ دانش آموزان می توانند با تبت نام در سایت گاج به نشانی www.gaj.ir از این خدمات بهره مند شوند.

وی با اشاره به تمایل ایرانیان خارج از کشور به خرید کتاب از سایت گاج مارکت اظهار کرد: ایرانیان خارج از کشور می توانند از اول آبان ماه از سایت گاج خرید کرده و به راحتی مبلغ آن را از طریق شعبه گاج در آلمان با مستر کارت پرداخت و کتاب را دریافت کنند.

در پایان جوکار در سوال خبرنگار پانا مبنی بر تعداد و گردش خرید سایت گاج مارکت گفت: تعداد بازدید هفتگی از گاج مارکت، 15000نفر است که 2600 نفر از این بازدید منجر به خرید می شود.

این نشست با تقدیر و تشکر و پذیرایی از خبرنگاران توسط موسسه آموزشی گاج به پایان رسید.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار