اعلام برنامه های روز جهانی گردشگری در استان آذربایجان غربی

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ،به مناسبت در پیش رو بودن 5 مهر روز جهانی گردشگری به برنامه های ویژه این اداره برای بزرگداشت هفته گردشگری پرداخت.

کد مطلب: ۶۶۸۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، جلیل جباری به مناسبت در پیش رو بودن 5 مهر روز جهانی گردشگری به برنامه های ویژه این اداره کل برای بزرگداشت هفته گردشگری پرداخت و گفت: در این روز طی مراسمی از فعالین و منتخبین بخشهای مختلف گردشگری استان اعم از راهنمایان، تورلیدر ها، سرمایه گذاران و سازمان های مردم نهاد تجلیل خواهد شد.

وی افزود: به مناسبت هفته گردشگری تور یک روزه ارومیه گردی برای مسئولین دستگاه های اجرایی برگزار می شود ضمن اینکه در روز گردشگری یک سری تخفیفات هزینه اقامتی در هتل ها و مهمانپذیرها برای مسافران در نظر خواهد گرفت.

مدیر کل استان با اشاره به شعار امسال سازمان جهانگردی تحت عنوان :سفرکن ، لذت ببر و احترام بگذار،گفت: سیاست کلی سازمان جهانگردی بر این است تا کشورهای عضو این سازمان فرهنگ و انگیزه سفر را در بین عموم شهروندان خویش ترویج دهند.

وی به دیگر برنامه های ویژه هفته گردشگری پرداخت و اضافه کرد: برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان به منظور فرهنگ سازی موضوع گردشگری، تجلیل از همیاران گردشگر وبرپایی نمایشگاه آثار جاذبه های تاریخی و طبیعی از دیگر برنامه های پیش بینی شده اداره کل می باشد.

مدیر کل استان یکی از رویکردهای اصلی در حوزه گردشگری استان را بحث تبلیغات و بازاریابی دانست و ادامه داد: به همین منظورمدتی است که ما معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان را در پایانه های مرزی و ورود و خروج مسافران و اماکن پر تردد شروع کرده ایم.

او در همین خصوص افزود: سعی ما بر این است تا با همکاری بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی، و مشارکت در همایش ها و نمایشگاه های مناسبتی کشورهای همسایه ، نسبت به جذب گردشگر از این کشورها اقدام نماییم.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان با توجه به موقعیت استراتژیک استان از نظر ورود و خروج مسافران داخلی و خارجی گفت: رویکرد اتخاذ شده اداره کل این است تا با برنامه ریزی و اجرای رویدادها و نمایشگاه های متنوع فرهنگی ، هنری و گردشگری ، روند خروج مسافر از مرزهای این استان را کاهش دهیم.

او بر همین اساس تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های بالای گردشگری و صنایع دستی استان در نظر داریم تا با همکاری شرکت نمایشگاه های بین المللی، بزرگترین نمایشگاه و جشنواره گردشگری و صنایع دستی ملی کشور را در اواخر مرداد ماه سال 97 در این استان برگزار کنیم.

مدیرکل استان در ارتباط با دیگر اولویت های گردشگری اضافه کرد : دفاع مقدس و همکاری با کاروان راهیان نور، توسعه گردشگری روستایی،و اقامتگاه های بوم گردی، توجه ویژه به گردشگری سلامت، و صدور مجوز برای آژانس های مرتبط، ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گزاری درمناطق نمونه گردشگری و حمایت از فعالین غیر دولتی جهت توسعه زیر ساخت های گردشگری از اولویت های اساسی این اداره کل برای توسعه گردشگری استان است که برای هرکدام برنامه های ریزی های خاصی را در نظر گرفته است.

او در بخش دیگر از سخنان خود به حوزه میراث فرهنگی پرداخت و گفت: از فعالیت ویژه این حوزه مرمت اضطراری و ساماندهی همزمان 50 اثر تاریخی استان است که با استفاده از اعتبارات سال 94 شروع شد و هم اکنون عملیات تعدادی از این ابنیه به اتمام رسیده و برخی نیز مراحل پایانی خود را طی می کند.

جباری ادامه داد: در حوزه مربوط به ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان ، 39 پرونده ثبتی به سازمان مرکزی ارسال شده و در انتظار ثبت در فهرست آثار ملی کشور می باشد ضمن اینکه مطالعه، پژوهش و مستند نگاری ویژه تپه حسنلوی نقده، قلعه بسطام چایپاره و منظر فرهنگی ماکو شروع شده است.

مدیر کل استان به طرح تصویب بافت تاریخی ارومیه اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح علاوه بر اینکه ابنیه تاریخی مستقر در این محدوده باید به صورت ویژه مرمت و ساماندهی شوند، سایر ساختمان ها و تاسیسات اداری و تجاری این محدوده نیز بایستی مطابق با الگوهای بافت تاریخی همگون سازی شود که بر همین اساس عملیات جداره سازی بانک کوثر واقع در خیابان امام با نظارت این اداره کل در دست اجرا است.

جلیل جباری در پایان به راه اندازی کیوسک های صنایع دستی اشاره کرد و گفت: اولین سری این کیوسک ها که محل فروش و عرضه مستقیم صنایع دستی بومی استان است، طی چند روز آینده در محوطه موزه ساختمان شهربانی افتتاح خواهد شد و در نظر دارد این طرح را در سایر شهر های استان و محل اماکن تاریخی و گردشگر پذیر توسعه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار