وجود ۵۰۰ مرکز شناسایی اختلالات یادگیری در سراسر کشور

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايی با اشاره به آمار قریب به ۵ درصدی دانش آموزان دچار اختلال یادگیری از وجود ۵۰۰ مرکز در این حوزه خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۸۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مجید قدمی در حاشیه نواختن زنگ مهر ومقاومت در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فاطمه الزهرا(س) شیروان اظهارکرد: همزمان با مدارس عادی کشور ۱۳۲ هزار دانش آموز هم در مدارس استثنایی کشور سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي با بیان اینکه چهار تا پنج درصد دانش‌آموزان، اختلالات یادگیری دارند، گفت: دانش آموزان در ۵۰۰ مرکز تشخیص اختلالات یادگیری، شناسایی می شوند.

قدمی درباره موضوع کمبود معلم در مدارس استثنایی کشور نیز گفت: تامین معلم برای مدارس استثنایی کشور از طریق دانشگاه فرهنگیان و جذب نیروی آزاد در حال انجام است.

وي در خصوص خدمات فرهنگیان شاغل در مدارس استثنایی گفت: همچون سال های گذشته، این همکاران فرهنگی ضریب یک ممیز دو دهم می گیرند و با ۲۵ سال خدمت بازنشسته می شوند؛ از سویی از نظر حقوقی، کمی بیشتر از همکاران فرهنگی عادی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار