کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در گفت و گو با پانا:

والدین، بیش فعالی فرزندان را در کودکی درمان کنند

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی اظهار داشت: والدین‌ در دوران‌ كودكی‌ برای‌ معالجه‌ كودكان‌ بیش فعال اقدام‌ كنند.

کد مطلب: ۶۶۸۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه شمس صدیقی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: امروزه بسیاری از مادران و پدران از شیطنت بسیار زیاد کودکانشان شکایت داشته و نوعی حالت بی‌قراری و ناآرامی در او مشاهده می‌کنند و برخی از این والدین از فقدان تمرکز حواس و ضعف درسی کودک نیز صحبت می‌کنند که آنها علت این فعالیت‌ بیش از اندازه را نمی‌دانند.

وی با اشاره به ویژگی های کودکان بیش فعال، ادامه داد: کودکان بیش فعال در مورد کارها و اشیایی که به طور طبیعی باید در برابر آنها احساس خطر کنند، خطری احساس نمی‌کنند ، اختلالات سلوک در این کودکان بعضا دیده می‌شود، بعضی از آنها رفتارهای پرخاشگرانه دارند و برای آسیب رساندن به دیگران آنان را تهدید می‌کنند.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت: دامنه توجه در آنها بسیار محدود است و به همین علت نمی‌توانند تمرکز لازم را در حین درس خواندن داشته باشند و به سرعت حواسشان پرت شده و به کوچکترین محرک بیرونی واکنش نشان می‌دهند؛ در نتیجه دارای عملکرد تحصیلی پایین و اختلال در یادگیری می‌شوند.

شمس صدیقی تصریح کرد: والدین به خاطر داشته باشند که این کودکان را نباید تنبیه کرد؛ زیرا رفتارهای انتقام ‌جویانه‌ از آنها سر خواهد زد و بهتر است با آنان مودبانه و با محبت رفتار نمایند .

وی در پایان تاکید کرد: چنانچه‌ این‌ بچه‌ها در سنین‌ كودكی‌ معالجه‌ نشوند، در دوره‌ نوجوانی‌ احتمال‌ بروز رفتارهای‌ ضداجتماعی‌ و حالات‌ افسردگی‌ در آنها به‌ وجود می آید و به‌ والدین‌ توصیه‌ می ‌شود كه‌ حتماً در دوران‌ كودكی‌ برای‌ معالجه‌ این‌ كودكان‌ اقدام‌ كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار