پیام نماینده مجلس دانش آموزی قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

محمد امین زمانی، نماینده دانش آموزان قمی در مجلس دانش اموزی جمهوری اسلامی ایران به مناسب آغاز سال تحصیلی جدید و ماه محرم الحرام پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۶۶۷۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از قم، متن کامل پیام نماینده مجلس دانش آموزی قم به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز ماه محرم الحرام بدین شرح است:

به نام خداوند شکست ناپذیر

«ان الله لا یغیر مابقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»

«خداوند وضع و حال هیچ گروهی را تغییر نخواهد داد مگر اینکه خودشان وضع خویش را تغییر دهند» (سوره مبارکه رعد آیه11)

امپراتوری قدرتمند ایران بعد از دوران پرشکوه صفویه به سرزمین جولان استبداد استکبار و استعمار تبدیل گردید و این کراهت و پستی در دوران قاجار به اوج خود رسید، به حدی که بسیاری از هم وطنانمان در این دوران کشته شده و از آن امپراتوری تنها خرابه ای ماند.

در دوران استبداد پهلوی هرچند که توسعه اندکی میسر شد اما عزت و استقلالمان به یغما رفت، حق کاپیتولاسیون، استعمارگری های بی پایان و بی لیاقتی سرانمان عزت چندین هزارساله مان را لکه دار کرد و استبداد شدید، خفقان را به پدرانمان تحمیل کرده بود.

برادران و خواهرانم، اکنون که بیش از سی و هشت سال از انقلاب شکوهمند اسلامیمان می گذرد تا حدودی به آرمان هایمان رسیده ایم و هنوز مسیر زیادی تا رسیدن به شکوه اقتدار و توسعه باقی است.

اگر شرق و غرب توسعه یافتند به خاطر تلاششان بود؛ شرق وغرب بی معنی است وقتی ایرانی بخواهد.

چپ و میانه و راست، اصول و اعتدال و اصلاح بی معنی است وقتی برای ایرانمان سخن به میان می آید.

هم نسل هایم، من هم مانند شما از کاستی ها آزرده ام، از ژن های خوب، اختلاس ها و هرچیز نجومی چه فقر باشد و چه حقوق.

برادران و خواهرانم درجایگاه یک نماینده دانش آموزی، کم از تحول نظام آموزشی سخن نگفته ام و کم سخن نخواهم گفت چون در کنار تلاشمان، توسعه کشور در گرو تحول بنیادین آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور است.

فرارسیدن ماه مهر می تواند نوید بخش بهار نوینی برای افکار ناب در تعلیم و تربیت باشد؛ اگر به وعده هایشان عمل کنند و جهادی عمل کنیم.

می خواهم امروز به عنوان فرزندان ایران باهم پیمانی ببندیم به وسعت اتحاد کرد، لر، ترک، عرب، سیستانی، فارس، شیعه، سنی، یهودی، مسیحیی، زرتشتی و خلاصه به وسعت ایرانمان که در راه پیشرفت این مرز و بوم کوتاهی نکنیم و هرجا کاستی و تقصیر دیدیم ناامید نشویم و برای جبران کوتاهی های دیگران و پیشرفت ایرانمان دوچندان کوشیم تا وضعمان را تغییر دهیم و مصداق بارز آیه یازدهم سوره مبارکه رعد باشیم که می فرماید: «خداوند وضع و حال هیچ گروهی را تغییر نخواهد داد مگر آنکه خودشان وضع خویش را تغییر دهند.»

بنده به نوبه ی خود پس از تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (علیه السلام)، فرارسیدن ماه بزرگ مهر را تبریک گفته و مصادف شدن آن با محرم حسینی را به فال نیک گرفته و از خداوند تبارک و تعالی می خواهم که از آزادگی صیانت، وارستگی، استقامت، صبر و دیانت اباعبدالله الحسین(ع) به همه ما عنایت فرماید.

امیدوارم زین پس هرسال تحصیلی بهترین سال تحصیلیمان باشد و انشالله در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) موفق، شاد و پیروز باشیم .

ومن الله توفیق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار