نواخته شدن زنگ اول مهر در دبیرستان علامه حلی ایلام توسط "فیض"

با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزيرآموزش و پرورش زنگ بازگشایی مدرسه و آغاز هفته دفاع مقدس در دبیرستان علامه حلی شهر ایلام نواخته شد.

کد مطلب: ۶۶۷۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، آیین ویژه آغاز سال تحصیلی 97/96 ، بازگشایی مدارس و آغاز هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور امروز شنبه یک مهرماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، استاندار ایلام ، فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، فرماندهان نظامی و انتظامی ،مدیران کل دستگاه های استان و والدین دانش آموزان در محل دبیرستان علامه حلی شهر ایلام گزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این آئین با تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت ماه محرم گفت: به برکت انقلاب اسلامی همه نسل های بعد از انقلاب از همان کودکی با فرهنگ غنی و انسان ساز عاشورا بزرگ و عجین شده اند.
لطفی یادآور شد: باید اصل و هدف پیام عاشورا و عظمت این قیام خونین و تاریخی برای دانش آموزان توسط اولیای مدارس به روشنی بازگو شود تا این دانش آموزان آینده ساز ضمن آشنایی با حرکت تاریخی امام حسین (ع) در زنده نگاه داشتن و پاسداشت آن بیشتر اهتمام ورزند.
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظام آموزش و پرورش بر اساس مبانی اسلامی متحول شد، اظهار کرد: این تحول نظام آموزشی بر اساس گفتمان های الهی گونه ی امام خمینی( ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)شکل گرفت.
باید برای باروری سطح علم دانش آموزان ایرانی اقدام های موثری صورت پذیرد
استاندار ایلام هم با بیان اینکه توسعه همه کشورها از مدارس است، گفت: باید برای باروری سطح علم و دانش و نبوغ دانش آموزان ایرانی اقدام ها و کارهای بیشتر و موثرتری صورت بگیرد.
محمدرضا مروارید افزود: دانش آموزان باید علاوه بر علم و دانش روحیه مشارکت جمعی، همراهی و همدلی همراه با فضایل اخلاقی را در دورن مدرسه یاد بگیرند و این شاخصه های مهم و تاثیر گذار از درون مدارس در وجود دانش آموزان نهادینه شود.
وی یادآور شد: برای بالندگی دانش آموزان همکاری والدین و اعضای خانواده دانش آموزان با اولیای مدارس و نیز همه ارگان ها و نهادها الزامی و ضروری است چرا که تربیت نسل های آینده به شیوه های اصولی نیازمند عزمی همگانی است.
مروارید به دانش آموزان توصیه کرد در کنار مطالعه دروس اصلی خود از مطالعه کتب و متون غیر درسی اما مفید و آموزنده نیز غافل نشوند تا در آینده جامعه از آسنده سازانی با سطح معلومات بالا در زمینه های مختلف برخوردار باشد.
مشارکت دانش آموزان در برنامه های مختلف کنار درس
در ادامه مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزات آموزش و پرورش در جمع دانش آموزان استان ایلام اظهار کرد: دانش آموزان باید در کنار درس در برنامه هایی چون تئاتر، سرود، مقاله، کارهای هنری، ... مشارکت داشته باشند و فقط به درس خواندن صرف بسنده نکنند.
وی افزود: این برنامه ها که بیشتر آنها به صورت گروهی و مشارکتی انجام می پذیرد، علاوه بر اینکه روحیه کار جمعی و مسئولیت پذیری در دانش آموزان را بیشتر می کند در پرورش خلاقیت، نوع آوری، ایده پردازی و افزایش راندمان تحصیل آنها نیز تاثیر شگرف دارد.
در سند بنیادین 6 شاخص تربیتی به عنوان محور در نظر گرفته شده است
در پایان مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز گفت: در سند بنیادین تحول آموزشی 6 شاخص تربیتی به عنوان محور در نظر گرفته شده که در این سند برخلاف سال های گذشته که تعلیم مهم تر از تربیت بود اما اکنون تربیت دانش آموزان بیشتر از تعلیم و آموزش درسی آنها مد نظر است.
علی بیرانوند افزود: امروزه تربیت نسل نوجوان و نونهال بر اساس آموزه های دینی به ویژه فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر رسالت اصلی آموزش و پرورش است تا جامعه در زمان مدیریت این دانش آموزان دچار مشکل نشود.
وی تاکید کرد: استان ایلام دارای دانش آموزان مستعد و توانمندی در زمینه های علمی، فرهنگی، ورزشی، ادبی، دینی، ... است که البته رشد و تعالی دانش آموزان مستعد و توانمند با همکاری و همراهی دستگاه ها و نهادهای مخلتف و به ویژه والدین بچه ها امکان پذیر است.
اولین روز از سال تحصیلی سال 1396 با حضور 100 هزار دانش آموز و 11 هزار معلم در یک هزار و 300 واحد آموزشی در سراسر استان ایلام آغاز شد
گفتنی است: در این آئین همزمان زنگ بازگشایی مدارس، زنگ مقاومت به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و زنگ هفته امر به معروف و نهی از منکر به صدا درآمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار