آغاز بهار تعلیم و تربیت و تقارن آن با نهضت حسینی در ایلام

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام: در آیین بازگشایی مدارس و تقار ن آن با دهه اول محرم گفت:پیام عاشورا، فرهنگ عاشوراو اهداف آن در آموزش پرورش برای دانش آموزان بیش از پیش تبیین کنیم

کد مطلب: ۶۶۷۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

در آیین بازگشایی مدارس و تقار ن آن با دهه اول محرم گفت:پیام عاشورا، فرهنگ عاشوراو اهداف آن در آموزش پرورش برای دانش آموزان بیش از پیش تبیین کنیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: باید فضای عاشورایی ، پیام عاشورایی و اهداف بلند آن در آموزش و پرورش برای دانش آموزان بیان کنیم تا عظمت عاشورا و قیام امام حسین (ع) که در انقلاب اسلامی تبلور یافته است همچنان زنده بماند.

حجت الاسلام والمسلین محمد نقی لطفی در آیین بازگشایی مدارس استان ایلام که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پورش ، استاندار ایلام ، معاونین استانداری ، مدیران کل و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد اضافه کرد: امام خمینی (ره) با ما یاد داد تا با تاسی از فرهنگ عاشورایی نظام را در برابر تهدیدها و خطرات احتمالی بیمه کنیم و عصبانیت کنونی دشمن به همین خاطر است که ما به روحیه شهادت طلبی ، ایثار و مقاومت که از مکتب عاشورا آموخته ای در صحنه حضور داریم .

امام جمعه ایلام بیان کرد: یکی از راهبردهای استکبار تلاش برای کم رنگ کردن ارزشها است علی الخصوص برای جوانان و نوجوانان غافل از اینکه آنها نمی دانند که فرهنگ عاشورایی و ارزشها با باورهای اعتقادی مردم عجین شده است و این راه ادامه دارد.

وی گفت: تعلیم و تربیت دومقوله حیاتی و رمز و راز ارسال پیامبران از جانب خداوند متعال بوده است و ساخته جامعه بشری در پرتو نظام تعلیم و تربیت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: الحمدالله امروز جوانان ما دارای بصیرت دینی و سیاسی هستند و نتیجه نظام تعلیم و تربیت بر اساس گفتمام انقلاب ، امام و رهبری است و این راه باید ادامه داشته باشد.

در این آیین با حضور مسئولان و مقامات کشوری و استانی زنگ آغاز سال تحصیلی جدید ، زنگ مقاومت و زنگ امروبه معروف و نهی از منکر نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار