مسئولان در کدام مدرسه زنگ بازگشایی را نواختند؟

امسال بیش از 13 میلیون دانش آموز در بیش از 105هزار مدرسه سراسر کشور سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند و مسئولان کشوری در مدارس مختلف زنگ بازگشایی را نواختند.

کد مطلب: ۶۶۷۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، امروز اول مهر ماه بیش از 13 میلیون دانش آموز در سراسر کشور در در بیش از 105 هزار مدرسه کشور سال تحصیلی را آغاز می کنند همچنین سال تحصیلی 96-97 حدود یک میلیون و 370 هزار نفر کلاس اولی در مدارس شروع به تحصیل خواهند کرد .

سیدمحمد بطحایی وزير آموزش‌ و پرورش يكي از برنامه‌هاي آموزش وپرورش دولت دوازدهم را، نظام تضمين كيفيت عنوان كرد و گفت: تلاشمان آن است كه آموزش‌وپرورش را در حد استانداردي از كيفيت، تعريف كنيم همچنین فضا و تجهيزات را يكي از مؤلفه‌هاي اين استانداردسازي برشمرد و بر نوسازي و بازسازي فضاهاي آموزشي تاكيد كرد.

به گفته مسئولان آموزش و پرورش در حوزه عمرانی تعداد پروژه‌های آموزشی از 810 به هزار و 146 افزایش یافته است، همچنین تعداد کلاس‌های درس برای مهر ماه سال جاری از چهار هزار و 200 به چهار هزار و 918 رسیده است که روند قابل قبولی را نشان می‌دهد همچنین در بحث سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی توجه به استانداردها را در دستور کار داریم، بر همین اساس 150 هزار کلاس درس استانداردسازی شده و تا پایان سال 96 به 30 هزار افزایش پیدا می‌کند .

توزیع بیش از 138 میلیون جلد کتاب درسی میان دانش آموزان انجام شده تا هیچ دانش آموزی در کلاس بدون کتاب نباشد همچنین پلیس و سایر دستگاه های خدمات رسان برای امروز تمهیدات ویژه ترافیکی در نظرگرفته اند.

طبق آمارها روز 27 شهریور، ۱۲ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۵۲۵ نفر بوده است که از این آمار، هفت میلیون و ۶۸۱ هزار و ۷۱۸ نفر در دوره ابتدایی، سه میلیون و ۵۷ هزار و ۳۰۹ نفر در دروه متوسطه اول و یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۵۶۰ نفر در دوره متوسطه دوم ثبت نام شده‌اند .

وی با بیان اینکه ۶۲ هزار و ۹۳۸ دانش آموز نیز در مدارس استثنایی ثبت نام شده‌اند گفت: آمار کل دانش آموزان ثبت نام شده در پایه دهم ۷۵۸ هزار و ۸۵ نفر است که از این میزان ۱۱.۳ درصد ( ۸۵ هزار و ۶۰۷ نفر ) در رشته ریاضی، ‌ ۲۸.۸ درصد در رشته تجربی ( ۲۱۸ هزار و ۱۸۹ نفر ) و ۲۶.۳ درصد ( ۱۹۹ هزار و ۳۰۱ نفر ) در رشته علوم انسانی ثبت نام شده‌اند. همچنین ۱۵.۸ درصد معادل ۱۱۹ هزار ۶۴۰ نفر از دانش آموزان وارد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و ۱۷.۲ درصد (معادل ۱۳۰ هزار و ۷۳۵ نفر) وارد هنرستان‌های کاردانش شده‌اند .

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت در مورد وضعیت مربیان بهداشت مدارس گفت: با توجه به اینکه استخدام ها کمتر از گذشته شده اما در ردیف استخدامی مربیان بهداشت نیز در این سه سال که استخدام انجام شده سهمیه داشتند .قریب 6 هزار نفر مربی بهداشت در مدارس مشغول به کار هستند. در مدارس روستایی با همکاری وزارت بهداشت از بهورزان و دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی نیز استفاده می شود .

امروز آیین بازگشایی مدارس توسط مسئولان کشور در مدارس مختلفی برگزار شد و بر این اساس حسن روحانی رئیس جمهور به همراه سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، محمدتقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهران در هنرستان دخترانه شهید مدرس منطقه پنج زنگ بازگشایی مدرسه رانواختند.

علاوه بر آن معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در مدرسه دخترانه امامیه منطقه 12، سید ضیا آوایی وزیر دادگستری در مدرسه شهدای منا منطقه 16، سیدضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم در مدرسه دخترانه حضرت زینب (س)منطقه پنج تهران برای گرامیداشت آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر حاضر شدند.

همچنین مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی در کرمان، مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خراسان رضوی حاضر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار