مدیرکل آموزش وپرورش استان خراسان رضوی:

قوچان بیشترین سهم دانش آموزان عشایر را دارد

مدیرکل آموزش وپرورش استان خراسان رضوی در مراسم نواختن زنگ مهر دانش آموزان عشایری این استان گفت: در سطح استان حدود 221 مدرسه عشایری وجود دارد که سهم قوچان در این حوزه از سایر شهرهای استان بیشتر می باشد.

کد مطلب: ۶۶۷۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ،علیرضا کاظمی از ارتقا سطح تعلیم و تربیت آموزش وپرورش عشایر خبر داد و افزود: به دلیل اینکه هر چقدر دانش آموزان عشایری توسعه یابند یقینا تولید ، اقتصاد ،کشاورزی و فعالیت های اقتصادی که آن ها دارند ثمرات و بهره دهی بیشتری خواهد داشت.

وی هم چنین ادامه داد: علاوه بر مورد ذکر شده عشایر بعنوان کسانی که همیشه در خط مقدم دفاع از انقلاب و نظام حضور دارند و نماد تلاش،کوشش، مجاهدت،محرومیت و درد و رنج اند باید به اینان توجه بیشتری شود.

کاظمی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه توجه به تعلیم و تربیت عشایر در سال گذشته ،یاد آور شد: توسعه مدارس عشایر ،افزایش سرانه مدارس عشایر،تامین تجهیرات مدارس عشایر، کمک های تحصیلی دانش آموزان عشایر وتامین نیرو ی انسانی برای مدارس آنان از جمله سیاست ها و رویکرد هایی است که در بخش عشایر در نظر گرفته ایم و این ها را ادامه خواهیم داد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تامین فضای های آموزشی و منابع آموزشی، جلوگیری از ترک تحصیل عشایر آن هم با ایجاد و فراهم ساختن مدارس زمینه در متوسطه اول و دوم را از بهترین عواملی دانست که دانش آموزان عشایر می توانند کار و تحصیل را در کنار هم انجام دهند.

علیرضا کاظمی با تاکید بر این مطلب که نگاه ما بر کاهش مدارس مختلط استان می باشد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این زمینه موفق بوده ایم و هر سال نزدیک به 15تا20 درصد مدارس مختلط استان را کاهش میدهیم.

وی با عنوان این مطلب که با مدل ها و الگوهای مختلفی سعی در جلوگیری ترک تحصیل دانش آموزان داریم ، اذعان داشت: زمانی که تعداد دانش آموزان به حد نصاب برسند کلاس و مدرسه مستقل ایجاد و در غیر این صورت از مدارس شبانه روزی استفاده خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار