نوید ادهم:

بررسي مسائل و مشكلات آموزش زبان در دستوركار شوراي عالي قرار دارد

دبيركل شوراي عالي آموزش وپرورش گفت: اثربخشی آموزش زبان به عوامل متعددی از جمله نیروی انسانی کارآمد، محتوی و برنامه آموزشی به روز، زمان آموزشی مناسب، محیط یادگیری مستعد و متنوع، منابع آموزشی و کمک آموزشی مناسب بستگی دارد.

کد مطلب: ۶۶۶۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، مهدی نويد، دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش اين مطلب را دركنفرانس بررسي چالش هاي تدريس زبان انگليسي در ايران كه در دانشكده زبان و ادبيات زبان های خارجي دانشگاه تهران برگزار شد، عنوان كرد و اظهار داشت: برگزاری چنین نشست های علمی و پژوهشی، باعث پیوند بیشتر دانشگاه ها و دستگاه ها و نهادهای اجرایی می شود.

نوید افزود: از یک سو تصمیم ها و سیاست های دستگاه های اجرایی را علمی و پژوهشی محور می کند و از سوی دیگر دانشگاه ها را با واقعیت های جامعه روبرو ساخته و باعث غنی شدن کارهای پژوهشی و پایان نامه ها می شود و مسائل آنان را به مسائل واقعی کشور تبدیل می سازد و در نهایت فاصله نظر و عمل را کوتاه می کنند.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بررسي مسائل و مشكلات آموزش زبان در دستور كار شوراي عالي آموزش و پرورش قرار دارد، تصریح کرد: عليرغم تلاش هاي بسيار، وضع آموزش زبان در كشور مطلوب نيست، گرچه سير صعودي و تكاملي داشته ايم ولي هنوز هم كاستي ها و نقایص بسياري داريم.

وي افزود: اثربخشی آموزش زبان به عوامل متعددی از جمله نیروی انسانی کارآمد، محتوی و برنامه آموزشی به روز، زمان آموزشی مناسب، محیط یادگیری مستعد و متنوع، منابع آموزشی و کمک آموزشی مناسب بستگی دارد.

نويد با اشاره به موضوع سن آغاز آموزش زبان، تاكيد كرد: اين مساله منحصرا مربوط به حوزه آموزش و پرورش نيست و بايد دستگاه هاي صاحبنظر و متخصص فن آموزش زبان نيز نظر تخصصي خود را ارائه كنند.

وي افزود:اين كه زبان خارجي از چه پايه اي در مدارس آغاز شود، چند ساعت آموزش در هفته داشته باشيم و آيا جدول برنامه درسي ما اقتضاي اين تغييرات را دارد يا نه، از جمله موارد مورد بررسي و تحقيق آموزش زبان خارجي است.

نوید، منظور و هدف از تحول بنيادين در آموزش و پرورش را بازخواني، بازنگري، به روزآوري و كارآمد و اثربخش كردن كل نظام آموزش و پرورش عنوان كرد و افزود: مصمم هستيم كه مفاد سند تحول بنيادين را كه مورد تاييد و حمايت همه مسئولان نظام است به نحو احسن اجرايي کنيم.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در پايان، اظهار اميدواري كرد كه همكاري و همراهي كارشناسان و صاحبنظران شركت كننده در كنفرانس با آموزش و پرورش، منتج به اتخاذ يك راهكار عملي پژوهش محور شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار