همزمان با ماه محرم و صفر

سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان مرکزی اجرا می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با آغاز ماه محرم الحرام در بقاع و امامزادگان سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۶۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی در نشستی خبری افزود: در راستای اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی برنامه های مختلفی را از اول محرم تا آخر صفر برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اجرای همایش شیرخوارگان حسینی در 20 بقعه، تجمع لبیک یا حسین همزمان با دوم محرم، همایش احلی من العسل ویژه نوجوانان حسینی همزمان با ششم محرم در 6 بقعه و برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در 11 بقعه شاخص بخشی از این برنامه هاست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: اعزام 100 مبلغ بومی و غیر بومی، برپایی 33 مرکز مشاوره و پاسخگویی به سئوالات شرعی، 27 نمایشگاه فرهنگی، خیمه های معرفت در 20 بقعه اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در 60 بقعه و امامزاده و ... از دیگر برنامه بشمار می رود.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی گفت: 2500 بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان استان با هزینه ای بالغ بر 80 میلیون تومان توزیع شد.

وی افزود: این بسته ها شامل کیف، لوازم التحریر و ... است که از محل نیت واقفین و خیرین تهیه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: دانش آموزان شامل این طرح با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و اوقاف شناسایی شده اند.

همچنین در این جلسه متسابقین استان مرکزی که در مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که به میزبانی ارومیه برگزار شد، تجلیل شدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این خصوص بیان کرد: با توجه به اینکه نشان میزبانی این مسابقات در سال آینده به استان مرکزی اهدا شده است باید از هم اکنون تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این دوره از رقابت ها بکار بگیریم.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی افزود: امیدواریم از هم اندیشی و پیشنهادات اصحاب قرآنی استان بهره مند شویم و برای دستیابی به این مهم جلسات مختلفی را به طور منظم در طول یکسال زمانی که تا برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بدین منظور ستاد اجرای و کمیته های مربوطه را تشکیل خواهیم داد و از حضور اساتید مختلف قرآنی بهره مند خواهیم شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به کمبود موقوفات قرآنی در سطح استان اظهار داشتک امیدواریم برگزاری مسابقات کشوری قرآن به میزبانی استان زمینه ای را برای ایجاد وقف های قرآنی فراهم نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار